Toplumsal cinsiyet bağlamında kadın girişimcilere dönük tutumların sosyolojik olarak incelenmesi(Samsun ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gelişmiş ülkelerin temel özelliklerinden biri, girişimci sayısının çok olmasıdır. Özellikle de kadınların iş hayatına atılmaları, bu gelişmişliğin en temel göstergesidir. Kadının hayatını ev ile sınırlandırmak, cinsiyet ve fırsat eşitsizliğinin en elim sonucudur. Oysaki kadınlar arasında girişimcilik faaliyetlerinin düzeyinin artması ve kadınların ekonomik ve sosyal güç haline gelmesi, ülkenin ekonomik gelişimi ve sosyal sistemin güçlendirilmesi açısından önemlidir. Girişimci kadın her ne kadar çalışma hayatında daha sık yer bulmaya başlamış olsa da; toplumsal cinsiyet rollerinin etkisinden kurtulamamakta, bu rollerden ötürü hem sosyal hem iş hayatında birçok sorunla baş etmek durumunda kalmaktadır.Bu araştırmanın temel amacı; kadın girişimcilerin karşılaştıkları sorunlar, toplumsal cinsiyete bağlı tutumlar ve bunların nasıl çözüleceğine dair çözüm önerilerini, kadınların çerçevesinden sunmak ve incelemektir. Bu kapsamda anket soru formundan yararlanılmıştır. Samsun ili içerisinde 300 kadın girişimciyle görüşülmüş ve bu görüşmeler sonucunda elde edilen bulgular ortaya konmuştur.Anahtar Kelimeler: Girişimcilik, Toplumsal Cinsiyet, Kadın Girişimci, Sorunlar. One of the main characteristics of developed countries is the high number of entrepreneurs. In particular, the introduction of women into business life is the most basic indicator of this development.Limiting women's lives to the home is the result of gender and opportunity inequality. However, the increase in the level of entrepreneurship among women and the economic and social power of women are important for the economic development of the country and the strengthening of the social systemAlthough the entrepreneurial woman has started to find places more frequently in working life; it cannot escape the effects of gender roles and has to cope with many problems both in social and business life due to these roles.The main purpose of this research is; the problems faced by women entrepreneurs, gender-related attitudes and their suggestions for solutions to how to solve them are to be presented and analyzed within the framework of women. In this context, questionnaire was used. 300 female entrepreneurs were interviewed in the province of Samsun and the findings obtained from these interviews were revealed.Keywords: Entrepreneurship, Gender, Women Entrepreneur, Problems.
Collections