Sosyal medya bağımlılığının orta öğretim ikinci kademe öğrencileri arasındaki nedenleri, eğitsel ve bilişsel sonuçları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal Medya Bağımlılığın Orta Öğretim İkinci Kademe Öğrencileri Arasında Nedenleri, Eğitsel ve Bilişsel Sonuçları konulu bu araştırmanın amacı, sosyal medya bağımlılığının nedenlerini Sivas merkez ilçe örneğinde ortaya koymaktır.Araştırma iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada sosyal medya bağımlılığı ile ilgili konulardan oluşan kuramsal çerçeve, ikinci aşama ise, saha çalışması ve araştırma bulguları bulunmaktadır.Ulaşılan bulgular sonucunda, örnekleme dâhil olan lise öğrencilerinin sosyal medya bağımlısı olmaları; yaş, cinsiyet, ekonomik gelir, sosyal medya kullanım süresi, içinde bulunulan duygusal durum, can sıkıntısı, hayatın gerçeklerinden kaçış gibi sosyo-ekonomik değişkenlerden etkilendiğini ortaya koymuştur.Elde edilen veriler sonucunda lise öğrencilerinin sosyal medya bağımlısı olmalarında birçok etken olsa da en büyük etkenin teknoloji çağında doğup büyümüş olmaları ve internet ile iç içe bir yaşam sürmeleri, kısaca Z kuşağı olmalarıdır. Causes of Social Media Addiction Among Secondary School Students, the aim of this research on educational and cognitive outcomes is to reveal the causes of social media addiction in the central district of Sivas.The research consists of two stages. The first stage includes the theoretical framework of social media addiction and the second stage includes fieldwork and research findings.As a result of the findings, high school students were influenced by socio-economic variables such as age, gender, economic income, social media usage time, emotional situation, boredom, escape from life realities.As a result of the resulting data, high school students are addicted to social media, but the biggest factor is that they are born and raised in the age of technology and they live a life that is intertwined with the internet, in brief they are the Z generation.
Collections