Orhan Pamuk in the context of İstanbul and authorship: The Black Book, My Name is Red, İstanbul
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Orhan Pamuk?un `Kara Kitap`, `Benim Adım Kırmızı` ve `İstanbul: Hatıralar ve Şehir` başlıklı üç kitabında `İstanbul`un ve `yazarlık`ın oynadığı rolü inceliyorum. Sıradaki sorular eşliğinde önce şehrin atmosferine ve yarattığı genel duygulara odaklanıyorum, ardından yazarlığın betimlenmesini analiz ediyorum: Şehrin özellikleri ve duyguları kitapları nasıl şekillendirmekte ve yönlendirmektedir? Kitapların her birinde yazarlığın rolü ve süreçleri nelerdir? Sonuçta oluşan yazarlık nasıl özelliklere sahiptir? Şehir ve yazarlık nasıl bir hiyerarşiye sahiptir ve birbirlerini nasıl beslemektedir? Aynı zamanda bu üç kitabı ve birbirleriyle olan ilişkilerini de karşılaştırıyorum. Vardığım sonuca göre şehir ve yazarlık birbirleriyle çarpışıp iç içe geçtikten sonra, ön plana şehir değil yazarlık çıkmaktadır. Daha da önemlisi, bu yazarlığın hangi aracı seçerlerse seçsinler okurlarını kendi hayatlarına sahip çıkmalarına çağırdığına inanıyorum, Pamuk?un bu `merkezsiz dünyadaki` `teselli` tercihi genel olarak edebiyat, özel olarak roman olsa da.Anahtar Kelimeler: Orhan Pamuk, Kara Kitap, Benim Adım Kırmızı, İstanbul: Hatıralarve Şehir, İstanbul, yazarlık In this study I examine the role of `Istanbul` and `authorship` in three books of Orhan Pamuk: `The Black Book`, `My Name Is Red`, and `Istanbul: Memories and the City`. I first focus on the atmosphere and the general feelings of the city, and then I analyze the portrayal of `authorship` through the following questions: How do the features and feelings of the city form and direct each book? What are the roles and the processes of authorship in each of the books? What feature does the resulting authorship have? What kind of a hierarchy do the city and the authorship have and how do they feed each other? I also compare and contrast these three books and how these works relate to one another. I conclude that after the city and authorship battle and interlace, it is not the city but rather the authorship that ultimately comes to the forefront. More importantly, I believe that this authorship calls its readers to lay claim to their own lives, through whatever medium they chose, although Pamuk?s preference in this `centerless world` as `consolation` is literature in general, and novel in particular.Keywords: Orhan Pamuk, The Black Book, My Name is Red, Istanbul: Memories and the City, Istanbul, authorship
Collections