İlköğretim 4. sınıf öğrencilerinde beden eğitimi ve sporun bedensel/kinestetik zeka alanı üzerine etkisi: denizli ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, öğrenci, öğretmen ve velilerin algılarına göre, ilköğretim dördüncü sınıfdüzeyinde Beden Eğitimi Derslerinin, öğrencilerin Bedensel/Kinestetik Zeka gelişimleriüzerinde bir etkisi olup olmadığını, cinsiyet ve spor yapma durumlarına göre incelemektir.Araştırmanın örneklemini, Denizli İli Merkez İlçe'de öğrenim görmekte olan ilköğretimdördüncü sınıf öğrencileri arasından rasgele tabakalama yöntemi ile seçilen 309 öğrenci (160kız - 189 erkek), 309 öğrenci velisi ve 13 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma 5 devletokulu ve 2 özel okulda yürütülmüştür. Öğrencilerin Bedensel/Kinestetik Zeka alanlarınınölçülmesinde Shearer (1987)'ın geliştirdiği, Kaya (2005)'nın Türkçe'ye adaptasyonunugerçekleştirdiği ?The Multiple Intelligences Development Assessment Scales? (MIDAS)kullanılmıştır. Verilerin analizinde ortalama, standart sapma, t testi ve varyans analizi gibitekniklerden yararlanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre aşağıdaki sonuçlar elde edilmiştir.· Öğrencilerin, öğretmenlerin, ve velilerin algılarına göre, Beden Eğitimi DersininBedensel/Kinestetik Zeka alanı üzerine etkisi vardır (p<0.05).· Öğrenci, öğretmen ve velilerin algılarına göre, Beden Eğitimi Dersinin öğrencilerinBedensel/Kinestetik Zeka gelişimleri üzerine etkisi öğrencilerin spor yapma durumlarınagöre farklılık göstermemektedir (p>0.05).· Öğretmen algılarına göre, Beden Eğitimi Dersinin öğrencilerin Bedensel/Kinestetik Zekagelişimleri üzerine etkisi öğrencilerin cinsiyet durumlarına göre farklılık göstermektedir(p<0.05).· Ön testlerde öğrenci algıları öğretmen ve velilerden farklılık göstermektedir (p<0.05).· Son testlerde öğrenci, öğretmen ve veli algıları birbirinden farklıdır (p<0.05). The purpose of this study is to examine the effect of Physical Education Lessons onBodily/Kinesthetic Intelligence according to student, teacher and parents? perceptionconsidering gender and sport participation. The sample of the study consists of 309 students(147 girls - 162 boys), 309 parents and 13 teachers who are selected according to randomsample method. The study was applied in 5 public elementary schools and 2 independentelementary schools. To assess students? Bodily/Kinesthetic Intelligence ?The MultipleIntelligences Development Assessment Scales? (MIDAS), that was developed by Shearer(1987) and adapted by Kaya (2005) to Turkish, was administered by the researcher. The datahas been analyzed by using the techniques such as average, standard deviation, the t test andthe one way variance analysis.· According to students?, teachers? and parents? perception, Physical Education Lessons haseffect on Bodily/Kinesthetic Intelligence (p<0.05).· According to students?, teachers? and parents? perception, the effect of Physical EducationLessons on Bodily/Kinesthetic Intelligence improvement does not make a differenceconsidering sport participation (p>0.05).· According to teachers? perception, the effect of Physical Education Lessons onBodily/Kinesthetic Intelligence improvement makes a difference considering gender(p<0.05).· Students? perceptions and parents? perceptions show difference on pre-tests (p<0.05).· Students?, teachers? and parents? perceptions show difference on post-tests (p<0.05).
Collections