Aile hekimliği uygulamasında hasta memnuniyet düzeyi: Şarkışla örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir çok ülkede sağlık hizmetleri, sadece hastalıkların tedavisi şeklinde anlaşılmış, ancak giderek çeşitli hastalıklarla mücadele, çevre sağlığı ve hijyen konusundaki gelişmeler ya da hastalıkların bulaşma süreci ve süresi konusundaki bilgilerin artması gibi nedenlerle sağlık hizmetlerinin farklı alanlarda yoğunlaştığı görülmüştür. Bireylerin ve toplumların sağlıklarını korumak, hastalık halinde iyileştirmek, iyileşmenin tam olarak sağlanamadığı koşullarda bireyin başkasının yardımına ihtiyaç duymadan mevcut durumu içerisinde en yüksek kalitede yaşamını sürdürebilmesi için yapılan planlı hizmetlerin tümü `sağlık hizmetleri` olarak tanımlanır. Birey sağlığının toplum sağlığı ile sıkı ilişki içinde olduğu anlaşılarak, tedavi hizmetlerin yanı sıra koruyucu sağlık hizmetlerine de daha fazla önem verilmeye başlanmıştır.Bu kapsamda ülkemizde sağlıkta dönüşüm programı hazırlanmıştır. Sağlıkta dönüşüm sisteminin bir amacı olarak da birinci basamak sağlık hizmetlerine öncelik verilmektedir. Birinci basamak sağlık hizmetlerine öncelik vererek sağlık hizmetlerine ulaşılabilirliği ve hasta memnuniyetini artırarak kaliteli hizmet düzeyinin artırılmasına çalışılmaktadır. Bu amaçlara ulaşmak için birinci basamak sağlık hizmetleri yeniden düzenlenmiş, yaygınlaştırılmıştır ve aile hekimliği sistemine geçilmiştir. Kendisine bağlı olan topluma, yaş, cinsiyet ve hastalık ayrımı yapmaksızın, birinci basamak sağlık hizmeti veren, temel tıp eğitiminden sonra, konusunda en az iki yıl eğitim görmüş tıp doktorlarının verdiği hizmet aile hekimliği sistemidir. Bu bağlamda, çalışmada, ülkemizde uygulanmakta olan aile hekimliğinin yeri, önemi, uygulamaya konulduğundan beri yaşanan değişiklikler, insanların aile hekimliğine olan talepleri, aile hekimliğinin uygulamaya konulmasından bu yana ikinci ve üçüncü basamak sağlık hizmetlerinde olan değişiklikler ve Şarkışla ilçesinde uygulanmakta olan aile hekimliği sisteminden faydalanan kişilerin memnuniyet düzeyi ölçülmeye çalışılmıştır. In many countries, health services have been understood as the treatment of diseases only, but it has been observed that health services are concentrated in different areas due to various diseases, developments in environmental health and hygiene, or increased information about the process and duration of transmission of diseases. All planned services are defined as 'health services için in order to protect the health of individuals and societies, to improve in case of illness, and to maintain the highest quality of life in the current situation without the need of the help of others under conditions where recovery is not fully provided. It has been understood that individual health is closely related to community health and more importance has been given to preventive health services as well as treatment services.In this context, a health transformation program has been prepared in our country. Priority is given to primary health care as an aim of health transformation system. It is aimed to increase the level of quality service by increasing the accessibility of the health services and patient satisfaction by giving priority to primary health care services. In order to achieve these goals, primary health care services have been reorganized and expanded and a family medicine system has been introduced. It is the system of family medicine that provides primary health care services to the population under his / her age, regardless of age, sex and illness and is provided by medical doctors who have been trained for at least two years after basic medical education.In this context, in this study, the place, importance of family medicine applied in our country, the changes that have been experienced since it was put into practice, the demands of people to family medicine, the changes in second and third level health services since the introduction of family medicine and the people who benefited from the family medicine system implemented in Şarkışla district. satisfaction level was tried to be measured.
Collections