The effect of social media on press freedom and government accountability
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezde, seçmenlerin hâlihazırda görevde olan iktidatın tipini ancak basın tarafından yayınlanan sinyaller aracıyla gözlemleyebildiği bir model incelenmektedir. Görevdeki iktidar, basın organlarına kendisi hakkındaki haberleri gizli tutmaları için transferler teklif edebilir. Bu teklifleri kabul etmeyen basın organları varsa, bu organları takip eden ve böylece iktidarın tipinden haberdar olan seçmenler sosyal medyayı kullanarak bu bilgiyi yaymaya çalışabilir. Bu modelin bir tek dengesi olduğunu ve bu dengede basın özgürlüğü ve seçmen refahının (internet kullanımı ve sosyal sermayenin bir kombinasyonu olarak tanımladığımız) sosyal bağlanmışlık ile genellikle doğrudan ilişkili olduğunu gösteriyoruz. İstisnalar, kısmi basın özgürlüğü olan durumlarda iktidarın sosyal medya tehdidinden dolayı basının tamamını susturmaya gerek duymasından kaynaklanıyor. Teorik bulgularımızı daha sonra 172 ülkeden oluşan bir veri kümesi aracılığıyla empirik olarak test ediyoruz.Anahtar Kelimeler: Sosyal Medya, Basın Özgürlügü, Evrensel Oyun We analyze a political agency model in which the voters can only observe the type of the incumbent through the signals published by the media outlets. The incumbent may offer transfers to media outlets in order for them to suppress the news about him. When not every outlet is captured, the voters who follow the informative outlet may choose to spread the news via social media in a global game setting. We show that this model has a unique equilibrium in which press freedom and voter welfare are in general increasing in social connectedness (which we define as a combination of internet usage rate and social capital). The exceptions arise when an incumbent who would otherwise only capture some media outlets is forced by the risk of news spreading via social media to capture all of them. We then examine a dataset that includes indices of press freedom and corruption for 172 countries to test our hypotheses.Keywords: Social Media, Press Freedom, Global Game.
Collections