Show simple item record

dc.contributor.advisorBarlo, Mehmet
dc.contributor.authorSariişik, Merve
dc.date.accessioned2020-12-10T09:27:12Z
dc.date.available2020-12-10T09:27:12Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/231581
dc.description.abstractVerimlilik ve dengenin istikrarı, şebeke literatüründe en sık tartışılan konulardır.Currarini ve Morelli 2000 tarihli makalelerinde; oyuncuların sıralı bir şekilde hem bağlantıkurmayı teklif ettiği hem de kazanç talep ettiği işbirliksiz oyun teorisi modellerinde,şebekelerin değerinin boyut monotonluğuna uyum sağlamaş halinde her dengenin verimliolduğunu göstermektedir. Bizim sıralı oynanan 3 oyunculu şebeke oluşturmaoyunumuzun kazanç dağılımı oyuncuların taleplerine dayanmamaktadır. Oyuncularkişisel kazançlarını göz önünde bulundurarak iki oyunculu şebekelerin parçası olmayı, üçoyunculu şebekelere tercih etmektedir. Fakat, üç oyunculu şebekeler en yüksek toplamdeğeri üretir, ve dolayısıyla verimlidir. Verimli ve eksiksiz olan şebekelerin alt oyunkusursuz Nash dengesi ve hatta `kusursuz denge ile elde edilebildiğini göstermekteyiz.Ardından, oyunumuzu literatürde sıkça kullanılan çeşitli tekrarlı oyun formülasyonlarınaçevirmekteyiz. `Sıfır-hafıza` (Markov) stratejilere odaklanmakta ve sonucumuzun halageçerli olduğunu göstermekteyiz.Anahtar Kelimeler: S¸ebeke olu¸sturma, eksiksiz ¸sebeke, verimlilik, dinamik oyun,Markov denge.
dc.description.abstractEfficiency and stability are the two most widely discussed issues in the networksliterature. Desirable networks are such that they combine efficiency and stability. InCurrarini and Morelli's (2000) non-cooperative game-theoretic model of sequential networkformation, in which players propose links and demand payoffs, if the value of networkssatisfy size monotonicity (i.e. the efficient networks connect all players in someway or another), then each and every equilibrium network is efficient. Our sequentialgame is not endogenous in terms of payoff division. The setting is such that playersprefer being part of a two player network, although three player networks generate thegreatest total value. However, we present our result that, the efficient complete graphis sustainable as a subgame perfect equilibrium as well as a trembling{hand perfectequilibrium. We further our analysis by examining various repeated game formulationsthat are most frequently used in the literature. We focus on `zero{memory` (Markov)strategies and show that our conclusion still holds under `zero{memory` (Markov)subgame perfection.Keywords: Network Formation, complete graph, efficiency, dynamic game, markov equilibrium.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleA three player network formation game
dc.title.alternativeÜç oyunculu şebeke oluşturma oyunu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Anabilim Dalı
dc.subject.ytmNetwork
dc.subject.ytmGame theory
dc.subject.ytmProductivity
dc.subject.ytmEquilibrium
dc.identifier.yokid10046850
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393798
dc.description.pages53
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess