Making a home: Symbolic representations of domestic space among the Christian Orthodox Antiocheans in İstanbul
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Türkiye, İstanbul'daki bir grup Antakyalı göçmenin ev-yapım sürecindeki gündelik hayat deneyimlerini incelemektedir. Çalışma kapsamında ev-yapım deneyimini içeren, tüketim ve üretim pratikleri doğrultusunda mekansal uzlaşma ve dönüşüm süreçlerine odaklanılacaktır. Buna ek olarak, ev-yapımının politik-ekonomisi ve olgusallığı bağlamında `duygulanım` unsuru incelenecektir. Çalıştığım aileler, çoğunlukla kilise, okul ve mezarlık alanı olan Rum azınlık mülklerinde yaşamaları koşuluyla kendilerine tahsis edilen evlerde hayatlarını sürdürüyorlar. Bu şartlı özel alanlarda ikamet etmek, kolektif/kamusal bir alana sahip çıkmakla iç içe geçmiştir. Bu meskenler, İstanbul'daki Antakyalı göçmenleri bir aile ağında buluştururken, bir yandan da Türkiye'nin güney doğusu, İstanbul, Atina ve Berlin'i birbirine bağlayan geniş bir küresel ağın da düğüm noktasını oluşturmaktadır. Ne var ki, bu mekanların tarihselliği, onları basit meskenler olmaktan çıkartmaktadır. Güç ilişkileri, içerme olanakları, mekansal hiyerarşiler ve karşılaşmalar ile tanımlanan bu mekanlar aynı zamanda Antakyalılar'ın yaşam ve çalışma alanlarıdır. Bu ilişki zemini, öyle görülüyor ki, üzerinde çok katmanlı ve eş zamanlı süreçlerin ve performansların aktif olduğu bir alandır. Bütün bunlar hem kendi ve ötekinin sınırlarını yeniden müzakere eden, hem de karşılıklı olarak birbirini yeniden tanımlayan sembolik ve maddi anlamlarla donatılmıştır.Anahtar Kelimeler: Hristiyan Ortodoks Antakyalılar, ev-yapımı, mekansal müzakere,duygulanım, travma, viranlaştırma, güzelleştirme, statüsüz azınlık, müzeleştirme This research examines instances of everyday life experience, and the process of home-making of a group of Antiochean migrants in the city of Istanbul, Turkey. It focuses on processes of spatial negotiation and transformation, through practices of consumption and production involved in the home-making experience. Furthermore, it explores the element of 'affect' within the context of the political economy and materiality of home-making. The families studied, have been living in houses that belong to the Greek Minority of Istanbul, allocated to them, under the obligation to tend for the adjoined buildings, mainly churches, schools and cemeteries. Inhabiting these conditionally private spaces is therefore interwoven with taking care of a communal/public space. These residences constitute a network of households that link migrant Antiocheans in Istanbul, embedding them at the same time as nodes in an expanding, global matrix, including south-east Turkey, Istanbul, Athens, Berlin.However the historicity of these spaces turns them in much more than simply residence, they are defined by power-relations, inclusion opportunities, spatial hierarchies and encounters, and constitute for the Antiocheans both living and working places. This structure creates a canvas where simultaneous, multilayer, processes and performances play out. All of these are invested with symbolic and material meaning that constantly renegotiates the boundaries of self and other and along the way redefines both.Keywords: Christian Orthodox Antiocheans, home-making, spatial negotiations, affect, travma, ruination, beautification, non-status minority, muzealization.
Collections