Voter turnout in the 2009 european elections: Media coverage and media exposure as explanatory factors
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Avrupa Birliği (AB) üyesi 27 ülkedeki kitle iletişim araçlarında yer alan AB içerikli haberlerin 2009 Avrupa Parlamentosu seçimlerine katılıma olan etkisini inceler. PIREDEU projesinden alınan kitle iletişim araçları kaynaklı içerik verilerini ve seçmen tercihlerine dair kapsamlı kamuoyu yoklaması verileri ile birleştirip incelemek suretiyle; kitle iletişim araçlarının içeriği ve tesiri, seçimlere katılım ve ikinci derece seçim kuramı konularındaki mevcut kaynakların üzerine hipotezler geliştirir. Toplanan veriler AB hakkındaki haberlerin görünürlüğü, tonu ve buna ek olarak seçmenlerin bahsi geçen kitle iletişim araçlarını kullanımları hakkında bilgi içerdiğinden, bu veri grubu seçimlere katılım veri grubuyla birleştiğinde seçmen seviyesinde haber tüketimini ve bunun seçimlere katılımına olan etkisini incelemeye imkân sunabilmektedir. Bu çalışma kitle iletişim araçlarında AB hakkında haberlere maruz kalan seçmenlerin Avrupa Parlamentosu seçimlerine katılma olasılığının arttığına dair sonuçlar içerir. Haberlerin tonundan ziyade çokluğu seçimlere katılımı açıklamaktadır. Bu çalışma ayrıca Batı, Orta ve Doğu Avrupa ülkelerindeki kitle iletişim araçlarının etkilerinin farklılığını da inceler. Batı ve Orta Avrupa ülkelerinde kitle iletişim araçlarındaki haberlere maruz kalan seçmenlerin Avrupa Parlamentosu seçimlerine katılma olasılığını artırırken, Doğu Avrupa ülkelerinde benzer bir olumlu etki görülmemektedir. Avrupa Parlamentosu seçimlerine düşük seviyedeki seçmen katılımı seçmenlerin AB'ye olan ilgisizliği veya AB hakkındaki bilgi eksiklikleri ile ilişkilendirilebilir. Bu sonuçlar ayrıca AB'nin kendini tanıtımındaki eksiklikler, derinleşen AB demokrasi açığı, ve son olarak AB'deki partilerin ve adayların Avrupa Parlamentosu'na olan ilgisizliği ile de ilişkilendirilebilir.Anahtar Kelimeler: Avrupa Parlamentosu Seçimleri, Kitle iletişim araçlarının etkileri,Komünizm sonrası Avrupa This study examines the impact of European Union (EU) news coverage and of media exposure on voter turnout in the 2009 European Parliament elections in the 27 EU member states. It analyzes media content data and voter survey data from the PIREDEU project and builds the hypotheses on the existing literature on media coverage, media exposure, voter turnout, and the second-order elections theory. The study matches data on the visibility and tone of EU news in countries' media outlets with voters' usage of these outlets. This allows for examination of the effects of exposure to individual outlets on voter participation in the European elections. The study finds that people exposed to media in which the EU news coverage is highly visible are more likely to vote in the European election. The tone of the news does not play an important role in this equation, as long as the EU news is salient. Additionally, the study examines the differences in the media effects between countries of Western and Central and Eastern Europe, finding lack of media effects in the latter group. Low voter turnout in the European Parliament elections may signify voters' lack of interest in the EU and low level of knowledge about the EU. The results further indicate the lack of EU's external communication and a deepening of the democratic deficit in the EU, as well as the lack of interest in the EU from national political parties and candidates to the European Parliament.Keywords: European Elections, media effects, post-Communist
Collections