Uyumlu aile ortamının çocuğun din eğitimindeki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21. yy.'ın insan hayatına etkileri nedeniyle, insanların öncelikleri değişmektedir. İnsanların inançları ile ibadetleri paralellik göstermemekte, İslam'a ters düşen davranış ve düşünceler hızla artmaktadır. Teknolojinin ilerlemesi, sanayileşme ve kadının iş hayatına girmesi ile birlikte aile ortamında dengeler ve beklentiler değişime uğramaktadır.Aile içerisindeki değişimler çocukların hayatlarına yansımaktadır. Bir çocuğun tutum ve davranışlarının temeli aile ortamında atılır. Bunun farkında olan anne babalar, çocuklarının geleceği için tedbiri elden bırakmazlar. İslam dinine uygun bir yaşayış tercih eden ve bunu çocuklarına aktarmak isteyen anne babalar, din eğitimi konusunda hassasiyet gösterirler.Çocuğun din eğitimi konusunda sadece annenin ya da sadece babanın rolü olduğu söylenemez. Çocuğun anneden ya da babadan daha fazla etkilenmesi duruma göre değişmektedir. Bu durum çocuğun yaş grubuna veya anne babanın tutumuna bağlı olarak farklılık arz edebilir. Anne babanın dini yaklaşımının ortak olması, çocuğun din eğitimi konusunda genellikle olumlu sonuç gösterir. Bu nedenle Müslüman bireyler, evlenecekleri zaman eş adaylarını, dini konulardaki tutumlarına göre tercih etmelidirler. Çocukların dini değerlere ilgisi ve tutumunda anne babanın rolü fazladır. Ebeveynlerinin ibadetlere bağlılığı ve samimiyetleri çocuklarda büyük etki payı bırakır. Çocuklar, anne babalarına özenerek, taklit yoluyla ibadetleri uygulamaya başlarlar. Bu durumu fırsat kabul eden anne babalar, doğru yöntemlerle çocuklarına bilgi verdiklerinde, istendik tutum ve davranışlar ortaya çıkmaktadır. Müslüman bireyler yetiştirilirken ahlak kurallarının ihmal edilmemesi gerekir. Çocuklarına temel görgü kurallarını ve ahlak kurallarını en iyi verecekler yine anne babaların kendisidir. Bu değerler, kural şeklinde verildiğinde çocuklar tarafından olumsuz tepkiler alınabilir. Bu nedenle anne babaların aile içerisinde, akrabalık ilişkilerinde veya sosyal yaşamlarında çocuklarında görmek istedikleri değerleri bizzat yaşamaları gerekir. Böylelikle çocuklar istendik davranışları uygulamaya başlar. Because of the impact of the 21st century on human life, people's priorities are changing. The beliefs and worship of people do not show parallelism, and the attitudes and thoughts that contradict Islam are rapidly increasing. With the advancement of technology, industrialization and the introduction of women into business life, the balance and expectations in the family environment are changing.Changes in the family are reflected in the lives of children. The basis of a child's attitude and behavior is laid in the family environment. Parents who are aware of this, do not give up the measure for the future of their children. Parents who prefer a proper life for Islam and want to pass it on to their children show sensitivity in religious education.It cannot be said that only the mother or the father plays a role in the child's religious education. Whether the child is more affected by the mother or father depends on the situation. This may differ depending on the age of the child or the attitude of the parents. The common religious approach of the parents usually shows positive results in the religious education of the child. Therefore, Muslim individuals prefer their spouses according to their attitudes on religious issues when they are getting married.Parents play a significant role in children's interest and attitudes towards religious values. The devotion and sincerity of their parents to worship leave a large impact on children. Children begin to worship by imitation, taking care of their parents. When parents, who accept this situation as an opportunity, inform their children with the right methods, the desired images emerge. While raising Muslim individuals, moral rules should not be neglected. It is the parents themselves who will best give their children the basic etiquette and moral rules. When these values are given as a rule, negative reactions may be received by children. For this reason, parents should experience the values they want to see in their families, in kinship relationships or in their social lives. In this way, children begin to apply the desired behavior.
Collections