Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmen adaylarının alan bilgisine ilişkin yeterlik algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmen adaylarının alan bilgisine ilişkin yeterlik algıları ve bu algılarının cinsiyet, mezun olunan lise türü, bölüm memnuniyeti ve lisans akademik başarısı değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada verilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilen, 4 kişisel bilgi sorusu ve 68 yeterlik maddesinden oluşan ölçme aracı kullanılmıştır. Geliştirilen bu ölçme aracı 2018-2019 bahar döneminde 11 ilahiyat fakültesinin son sınıfında okuyan toplam 997 öğrenciye uygulanmış ve elde edilen veriler, SPSS 25.0 istatistik programıyla analiz edilmiştir.Araştırmaya katılan DKAB öğretmen adayları alan bilgisi konusunda kendilerini oldukça yeterli olarak algılamaktadırlar. Adayların yeterlik algıları alan bilgisi alt boyutlarına göre farklılaşmaktadır. Adaylar kendilerini 6 alt boyutta oldukça yeterli, 2 alt boyutta orta düzeyde yeterli olarak görmektedirler. Adayların kendilerini en çok yeterli gördükleri boyut `ibadet alanıyla ilgili bilgiler`, en az yeterli gördükleri boyut ise `din-kültür ilişkisi alanıyla ilgili bilgiler` olmuştur.Adayların yeterlik algıları cinsiyet ve mezun olunan lise türüne göre farklılaşmazken, bölüm memnuniyeti ve lisans akademik başarılarına göre farklılaşmaktadır. Bölümünden memnun olanlar ve lisans akademik başarısı yüksek olanlar alan bilgisi konusunda kendilerini daha yeterli olarak görmektedirler. Anahtar Kelimeler: Din Eğitimi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Öğretmen Adayı, Öğretmen Yeterlikleri, Alan Bilgisi Yeterlikleri. In this study, Culture of Religion and Knowledge of Ethics candidate teachers' perceptions of competence related to field knowledge and whether these perceptions differ according to gender, type of high school graduation, department satisfaction and undergraduate academic achievement were investigated.In the study, 4 personal information questions and 68 competency items developed by the researcher were used to collect the data. The developed measurement tool was applied to 997 students in the last year of 11 theology faculties in the spring term of 2018-2019 and the data obtained were analyzed with SPSS 25.0 statistical program. Culture of Religion and Knowledge of Ethics candidate teachers who participated in the study perceived themselves to be quite competent in their field knowledge. Candidate perceptions differ according to the sub-dimensions of field knowledge. Candidates consider themselves to be quite sufficient in 6 sub-dimensions and moderately sufficient in 2 sub-dimensions. The dimension that the candidates considered themselves most sufficient was the information about the field of worship, and the least sufficient dimension was about the field of religion-culture relations.Candidates' perceptions of proficiency do not differ according to gender and type of high school, but they differ according to department satisfaction and undergraduate academic achievement. Those who are satisfied with their department and who have high academic success in bachelor's degree are considered to be more competent in their field knowledge.Key Words: Religious Education, Culture of Religion and Knowledge of Ethics, Teacher Candidate, Teacher Competencies, Field Knowledge Competences.
Collections