An application of prospect theory on analysis of strategic voting: The effect of incumbency on reference point
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal bilimlerde Beklenti teorisi (Prospect Theory) karar alma süreçlerini açıklayan en etkili teorilerden birisidir. Ancak, beklenen fayda(expected utility) teorisinin sıkça kullanıldığı stratejik oy verme davranışı üzerine yapılmış çalışmalarda ihmal edilegelmiştir. Bu çalışmada, beklenti teorisinin iki temel savı olan referans noktasına bağlımlılık(reference point dependency) ve kaybetme hoşnutsuzluğu (loss aversion) stratejik oy verme davranışının analizine eklemlenmektedir. Bu çalışmadaki temel amaç, seçmenin referans noktasının stratejik oy verme ihtimali üzerini etkisini araştırmaktır. Referans noktası bağımlılığı ve kaybetme hoşnutsuzluğunun uygulandığı bir modelden iki ana hipotez türetilmiştir. Buna göre, seçim öncesinde, en çok tercih ettiği parti(the most preferred party) yada aday iktidarda olan seçmenlerin, en az tercih ettiği parti(the least preferred party) yada aday iktidarda olan seçmenlere nazaran stratejik oy vermeye daha meyilli olması beklenmektedir. Bununla birlikte, iktidardaki parti yada adayın, seçmenin partileri/adayları onlara hissettiği yakınlığa göre konumlardırdığı sıralamadaki yeri yükseldikçe, seçmenin stratejik oy verme ihtimalinin artması beklenmektedir. Bu tahminleri test etmek için öğrenci ve çiftçilerin katıldığı deneyler yapılmıştır. Ayrıca, 2015 British Election Studies anket verileri kullanılarak 2010 ve 2015 Birleşik Krallık Genel Seçimleri için istatistiksel analizler yapılmıştır. Deneylerin ve istatistiksel analizlerin sonuçları hipotezleri destekler niteliktedir.Anahtar Sözcükler: Stratejik oy, Beklenti Teorisi, Kayıp Hoşnutsuzluğu, Referans noktasına bağımlılık Prospect theory is one of the most influential decision making theories in social sciences. However, it has been ignored by the literature of strategic voting in which expected utility theory is widely preferred. In this study, I apply two claims of prospect theory, reference point dependency and loss aversion, on the analysis of strategic voting. The purpose of this study is to understand the impact of voter's reference point on the probability that a voter casts strategic vote in election. Hypotheses are derived from a formal model which incorporates reference point and loss aversion into the analysis of strategic voting. The model predicts that voters, whose most preferred party or candidate is the incumbent, are more prone to vote strategically than voters, whose least preferred party or candidate is the incumbent. In addition to this, when the place of the incumbent in preference ranking of the voter in which, voter ranks parties/candidates in order of preference, increases; probability of strategic voting increases as well. To test these predictions, experiments were conducted with student and farmer subjects. Also, statistical analyses were done with survey data from the 2015 British Election Studies (BES) for the 2010 and the 2015 UK General Elections. Results from experiments and statistical analyses provide support for predictions of this study.Keywords: Strategic Voting, Prospect Theory, Loss Aversion, Reference Point Dependency
Collections