Gençlerin kıyafet tercihleri üzerine sosyolojik bir araştırma: Cumhuriyet Üniversitesi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Sivas Cumhuriyet Üniversitesi'nde okuyan gençlerin kıyafet tercihlerine etki eden faktörlerin sosyolojik bir şekilde analizinin yapılmasıdır. Araştırmanın odak noktası olan üniversite gençliğinin kıyafet tercihleri ve bu tercihleri yaparken dikkate aldıkları faktörlere ilişkin görüşlerinin neler olduğu ortaya konmuştur. Amaç ve kapsam belirlendikten sonra gençlik, kıyafet (giysi), moda kapsamı, gençlik ve giyim konusu incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini ise Sivas Cumhuriyet Üniversitesine bağlı fakültelerde öğrenim gören 1. sınıf ve 4. sınıf öğrencileri olarak belirlenmiştir. Bu amaçla 1. sınıflarda 171, 4. sınıflarda ise 196 öğrenci olmak üzere toplamda 367 öğrenciye ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda 1.sınıf ve 4.sınıf öğrencilerinin kıyafet tercihlerinde farklılıklar olduğu tespit edilmiştir. Çalışmada gençlerin kıyafet tercihlerine sosyolojik açıdan açıklık getirilmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Gençlik, Kıyafet (Giysi), Moda The aim of this study is to analyze sociological factors that affect the clothes preferences of young people studying at Cumhuriyet University. The focal point of the study is the opinions of university youth about their clothes preferences and the factors they take into consideration while making these choices.After determining the aim and scope, youth, clothing (fashion), fashion scope, youth and clothing were examined. The sample of the study was determined as 1st and 4th grade students studying in the faculties of Sivas Cumhuriyet University. For this purpose, a total of 367 students were reached, including 171 students in the first grade and 196 students in the fourth grade.According to the findings, it was found that there were differences in dress preferences of first and fourth year students. In this study, it was tried to clarify sociological aspect of clothes preferences of young people.Key Words: Youth, Clothes, Fashion
Collections