Âşık Şeref Taşlıova`nın şiirlerindeki değer eğitimi unsurlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, âşıklık geleneğinde önemli bir yere sahip olan Âşık Şeref Taşlıova'nın şiirlerinde yer alan değer eğitimi unsurlarını tespit ederek bir kültür kurumu olan âşıklık geleneğinin toplumun eğitilmesindeki rolünü göstermek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada metin incelemesine dayalı nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Araştırma yapılırken âşığın sekiz heceli 203 şiiri incelenmiş ve şiirlerindeki değer eğitimi unsurları tespit edilmiş, tespit edilen bu unsurlar sınıflandırılarak çeşitli konu başlıkları oluşturulmuştur. Bu başlıklar davranış, dil ve eğitim, dinî eğitim, doğa ve evren, zaman ve mekân, toplum hayatı, millî kültür, vatan sevgisi ve tarih, yaşayış, beşerî duygulardır. Oluşturulan başlıklar da kapsadıkları konular bakımından alt başlıklara ayrılmıştır. Tespit edilen değer eğitimi unsurlarından hareketle âşıklık geleneğinin eğitim işlevinin, Âşık Şeref Taşlıova'nın şiirleri yolu ile de gerçekleştirdiği, şairin nesillerin bilinçlenmesine ve çeşitli değerleri öğrenmesine katkıda bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmada, ayrıca, âşık edebiyatı ve Şeref Taşlıova'dan hareketle çeşitli etkinlik önerilerine de yer verilmiştir.Anahtar kelimeler: Âşıklık, Âşık Şeref Taşlıova, Değer, Eğitim This study was performed to show the role educating the society of minstrelsy tradition which is cultural institutions by identifying value education elements, which has an important role minstrelsy traditional, which is located poems of Âşık Şeref Taşlıova. For this purpose, in this research qualitative research method was used analyze the document based on tex analyasis. In this process Lover's 203 poems which is the eight-syllable had been examined and value education elements had been identified in those poems. This identified elements have been classified and various subject headings have been created. These titles are behavior, language and education, religious education, nature and the universe, space and time, social life, national culture, patriotism and history, life, human feelings. Created topics are divided into sub-headings in terms of the topics covered.It had been concluded that educational function of the minstrelsy tradition happened by the poems of Âşık Şeref Taşlıova wherefore detected from motion of the value education elements, the poet contributed raising awarenes and learning different values of generation.In this study, besides, it is included various activity proposals based on minster literature and Şeref Taşlıova.Keywords: Minstrel, Âşık Şeref Taşlıova, Value, Education
Collections