Onur:Emotional habitus` of LGBTI activism in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez Türkiye'deki Onur Haftası aktivizmi çerçevesinde oluşan duygulara odaklanmaktadır. Bu çalışma, Türkiye'deki LGBTİ aktivizminin parçası olan insanlarla yapılan derinlemesine ve yarı-yapılandırılmış mülakatlara dayanarak; siyasi aktivizmin nasıl bir duygulanım alanı olduğunu araştırmaktadır. Ayrıca, bu duyguların siyasi katılıma ve aktivizme olanak veren eşitlik, adalet ve insanlık söylemlerini nasıl oluşturduğuna bakmaktadır. `Duygusal habitus` nedir? `Pride` (gurur) uluslararası LGBTİ aktivizmi bağlamında tarihsel olarak neye işaret etmektedir? `Pride`ın siyasi aktivizm yoluyla ne gibi duygusal yüklenimleri vardır? Yerel bağlamda `pride` ve onur arasındaki fark nedir? Onur Yürüyüşleri, organizasyonunda çalışan insanlarda ne gibi duygular ortaya çıkartıyor? Onur Haftası aktivizmi utanç, korku, kaygı, yalnızlık ve kırılganlık gibi duyguları nasıl kızgınlık, motivasyon, cesaret, neşe, heves, dayanışma ve güçlenme gibi duygulara dönüştürmektedir? Bu duygular Türkiye'nin değişen sosyal, siyasi ve ekonomik gündemi içerisinde nasıl farklılaşmaktadır? Bu duygusal pratiklere karşı ne gibi durumlar ortaya çıkmaktadır? Bu ve benzeri sorular minvalinde, bu araştırma Deborah Gould'un kavramsallaştırdığı `duygusal habitus`u incelemektedir. Buradan yola çıkarak heteronormatif toplumsallığın LGBTİ'lere atfettiği çelişen duygu ve hislerin,siyasi hareket ve bu toplumsallığa karşı gelen aktivizmi nasıl desteklediğini ortaya koymaktadır. Onur Haftaları ve Yürüyüşleri duygular ve siyasi aktivizmin arasındaki ilişkiyi incelemek adına odak noktası olarak alınmıştır; çünkü bu etkinlikler duygular ve bu duygular yoluyla oluşan siyasi aktivizmin en belirgin fiziksel sonucunu oluşturmaktadır. Diğer bir neden ise `pride` ve onur'un konvansiyonel olarak birer duygulanım belirtmesidir. Sonuç olarak bu çalışma Türkiye'de henüz yeni gelişmekte olan LGBTİ çalışmaları ve literatürüne; `duygusal habitus`un siyasi hareket oluşumunu anlamakta sağlayabileceği açılımlar ve olasılıkları tartışarak yeni bir perspektif katmayı amaçlamaktadır.Anahtar sözcükler: LGBTİ, Sosyal Hareketler, Aktivizm, Duygular, Habitus This thesis focuses on the generation of emotions around Pride activism in Turkey. Based on in-depth, semi-structured interviews with people who have been part of LGBTI activism in Turkey, this study investigates how feelings and emotions are becoming sites of political activism and how they generate discourses of equality, justice and humaneness that enables political participation and activism. What is 'emotional habitus'? What does `pride` refer to in the context of LGBTI activism historically? How is it emotionally charged through political activism? In the local context, what is the difference between `pride` and onur? What kind of emotions Pride Parades invokes in people participating in the organization of this event? How does Pride activism transform feelings such as shame, fear, anxiety, loneliness and vulnerability into anger, motivation, courage, joy, enthusiasm, solidarity and empowerment? How are these altered through the changing social political and economic conjuncture of Turkey? Are there any challenges to these emotional practices? Posing these questions, among others, this research examines Deborah Gould's conceptualization of `emotional habitus` in terms of the 'ambivalent' feelings and emotions attributed to being LGBTI in the context of heteronormative sociality and argues that the ambivalence created by the simultaneous existence of `conflicting` feelings can bolster political action and confrontational activism. Pride Weeks and Parades as a site to investigate relations between emotions and political activism, has been a focal point because they constitute the most visible physical outcome of the workings of emotions with activism, because of their associations to various forms of emotional states starting with pride itself. This study aims to articulate a new perspective to the LGBTI studies and literature in Turkey in its early stages by discussing the possibilities and openings that the concept `emotional habitus` can provide to the formation of political action.Keywords: LGBTI, Social Movement, Activism, Emotions, Habitus
Collections