Detour: Place-making through relational art
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu metin `Varyant` sergisini destekleyici bir çalışmadır ve sergiden ayrı olarak değerlendirilemez. Bu incelemede, sanat ve mekân arasındaki ilişki, `Varyant`ta yer alan yerleştirmelerim vasıtasıyla, mekânla ilişkilenme, sosyal katılım çerçevesinde tartışılacak ve şu soruya cevap aranacak: Sanat eseriyle ve mekân arasındaki sınırlar nasıl yok olur? Marc Augé'nin 'yer olmayan' tanımı göz önüne alınarak, Sanat ve Sosyal Bilimler Fakültesindeki belirli 'yer-olmayan'lar değerlendirilecek ve yer-olmama nitelikleri, Nicolas Bourriaud'nun 'ilişkisel estetik' kavramından yola çıkan sanat işleri aracılığıyla dönüştürülecek. Son olarak, bu işlerin neden ve nasıl mekânla ilişki kurduğu, tekniğin bu ilişkiyi nasıl etkilediği ve bu ilişkinin sonuçları değerlendirilecek. This is a supplementary text for the exhibition –Detour– and cannot be considered separately. In this enquiry, the relation between art and space will be examined in detail, through my works in Detour –which are artistic installations– in order to find an answer to that question: How can boundaries between an artwork and space disappear? I will discuss a series of works that have been produced within the scope of their relation with space and social engagement. According to Marc Augé's definition of 'non-place', chosen non-places of the Faculty of Arts and Social Sciences in Sabancı University will be evaluated and their characteristics as non-places will be reversed via artworks, which are the result of the concept, that Nicolas Bourriaud called 'relational aesthetics'. As a conclusion, how and why these works relate to space, how medium affects their relation and the results of that relation will be reviewed.
Collections