Argümantasyonun kavramsal anlamaya, tartışmacı tutum ve özyeterlik inancına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, argümantasyonun öğrencilerin kavramsal anlama, tartışmacı tutum ile fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inançlarına etkisini incelemektir. `Yaşamımızdaki Elektrik` ünitesinin öğretimi, 2010–2011 eğitim-öğretim yılında Denizli ilinde 68 yedinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Haftada dört ders saati olarak toplam sekiz hafta süren bu çalışmada öntest–sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubundaki (n=34) öğrencilerin argümantasyon hakkında deneyim kazanmaları için sekiz ders saati `Kuvvet ve Hareket` konusunda hazırlanan çalışma yapraklarıyla deneme çalışması yapılmıştır. Deney grubunda dersler, Toulmin'in Tartışma Modeline göre düzenlenen çalışma yaprakları ile işlenmiş, deneyler öncesinde ve deneyler esnasında öğrencilerle sınıf tartışması yapılmıştır. Kontrol grubunda (n=34) ise dersler, fen ve teknoloji ders programında önerilen öğretim yöntem ve teknikleri ile işlenmiştir. Gruplara; Kavram başarı testi, Tartışmacı tutum ölçeği ile Fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inanç ölçeği öntest ve sontest olarak uygulanmıştır. Elde edilen nicel veri t-testleri ile çözümlenmiştir. Deney grubundaki çalışma yapraklarının içerdiği tartışmalar nitelik açısından değerlendirilmiştir.Grupların kavramsal anlama ve tartışmacı tutumlarında anlamlı fark oluşmasına karşılık, öz-yeterlik inançlarında anlamlı bir fark oluşmamıştır. Öğrencilerin çalışma yapraklarına yazdıkları argümanlar dördüncü tartışma düzeyine ulaşmıştır.Anahtar Kelimeler: Argümantasyon, Toulmin tartıĢma modeli, Kavramsal anlama, TartıĢmacı tutum, Fen ve teknoloji dersi öz-yeterlik inancı The aim of this study was to examine the effect of argumentation on students' conceptual understanding, argumentativeness, and self-efficacy beliefs. The topic of `Electricity in our lives` was instructed to 68 seventh grade students in a public school in the province of Denizli, in the academic year 2010-2011. The study was eight-week-long and four hours took place in each week. A quasi-experimental pretest-posttest control group design was used.To gain experience in argumentation, an eight-hours-long pilot study was performed on experimental group using the worksheets of `Force and Motion` topics. In the experimental group (n=34), the subject was taught using worksheets organized according to Toulmin Argument Pattern. Argumentation was done in classroom at the beginning of the each session and during the experimental procedures. In the control group (n=34), the subject was taught by recommended teaching methods and techniques in the Science and Technology curriculum. To gather the data; a conceptual achievement test, argumentativeness scale, and a self-efficacy towards science and technology scale were administered to the groups as pretest and posttest. The quantitative data were analyzed by t-tests. The worksheets were evaluated for the qualities of arguments in the experimental group.A statistically significant difference emerged between the groups regarding to conceptual understanding and argumentativeness scores, but not in their self-efficacy beliefs scores after instruction. The quality of the arguments in the experimental group was reached to the fourth level.Key Words: Argumentation, Toulmin argument pattern, Conceptualunderstanding, Argumentativeness, Self-efficacy beliefs toward Scienceand Technology
Collections