Conditional effects of educational attainment on domestic terrorism
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez erişilen eğitim seviyesinin iç terörizme etkisiyle ilgili bir teori geliştirmekte ve geliştirdiği teoriyi test etmektedir. Özellikle, şu üç öneriyi ileri sunuyorum: (i) erişilen eğitim seviyesinin iç terörizme direkt etkisi temel eğitim yılına bağlıdır; örneğin yüksek öğrenim terörizmi azaltırken ilkokul veya lise düzeyindeki eğitim terörizmi yükseltebilir; (ii) erişilen eğitim seviyesinin marjinal getirisi yükselen katsayılarla azalmaktadır; (iii) erişilen eğitim seviyesinin etkisi ülkenin politik ve ekonomik durumlarına bağlıdır. Hitopezlerimi bu öneriler üzerine oluşturdum ve ampirik olarak bir dizi negatif binom regresyonlarıyla geniş bir ülke grubu üzerinde test ettim. Sonuçlarım Brockoff et al. (2015)'in bulgularını desteklemekte, ekonomik ve siyasi şartların uygun olduğu ülkelerde yüksek öğretime katılımın iç terörizm üzerinde azaltıcı etkisi olduğunu göstermektedir. Ek olarak, çalışmam Brockoff et al. (2015)'in bulgularını bir iki çok önemli noktada geliştirmektedir. İlk olarak, varlıklı demokratik ülkelerde, yüksek öğretim ile iç terörizm arasındaki ilişki kuadratik spesifikasyon modeli ile daha iyi açıklanır; yani, ileri seviyelerdeki yüksek öğrenime katılımın getirileri gittikçe azalmaktadır. İkinci olarak, erişilen eğitim seviyesinin iç terörizmi azaltıcı etkisi ülkelerin yüksek ekonomik gelişimlerine ve sağlam demokratik kurumlarına bağlı değildir. Sonuçlarıma göre, terörü baskılayıcı etkileri olması beklenen bu faktörlerin eşiğinin Brockoff et al. (2015)'in belirttiğinden büyük ihtimalle daha az olduğu gözükmektedir. This thesis develops and tests a theory about the impact of educational attainment on domestic terrorism. In particular, I formulate the following three propositions: (i) the directional effect of educational attainment on domestic terrorism depends on the base year; i.e., tertiary education will reduce terrorism, whereas primary/secondary education can increase it; (ii) educational attainment yields increasingly diminishing marginal returns; (iii) the impact of educational attainment depends on the political and economic conditions of the country. I derive hypotheses based on these propositions, and test them empirically by running a series of negative binomial regressions on a large panel of countries. Supporting the findings of Brockoff et al. (2015), my results indicate that tertiary attainment exerts a pacifying effect on levels of domestic terrorism in countries where political and economic conditions are favorable. In addition, my paper also extends the findings of Brockoff et al. (2015) in a few key ways. First, I show that among wealthy democratic countries, the relationship between tertiary attainment and domestic terrorism is better modeled by a quadratic specification; that is, at higher levels of tertiary attainment, additional gains yield increasingly diminishing returns. Second, I demonstrate that the pacifying effects of educational attainment do not require countries to have high economic development and robust democratic institutions. Instead, it appears as though the threshold for such pacifying effects is actually probably lower than the one implied by Brockoff et al. (2015).
Collections