Overcoming nihilism through sufism: Muhammad Iqbal, his philosophy, and political theology
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, Modern Müslüman filozofların önde gelenlerinden Muhammed İkbal'in (1877 – 1938) felsefesinin mevcut literatürde nasıl yorumlandığı ve analiz edildiği ile ilgilenmektedir. Mevcut çalışmaların, İkbal'in düşüncelerinin analizinde felsefi bir yaklaşımdan mahrum olduklarını iddia eden bu çalışma, mevcut literatüre İkbal'in düşüncelerini ve entelektüel gelişmini felsefi bir bakış açısıyla ortaya koyan alternatif bir analiz ve yorum getirerek katkı yapmaktadır. Bu tez sözkonusu iddiasını, İkbal'in düşüncelerini felsefi bir bağlam ve sorunsal üzerine yerleştirerek ve İkbal'in bu felsefi sorunu nasıl tartıştığını göstererek ortaya koymaktadır. İkbal'in 1900'den 1934'e kadarki çalışmalarını analiz ederek bu tez, İkbal'in felsefesinin ve entelektüel gelişiminin en iyi şekilde nihilizm problemi bağlamında – epistemolojik, metafizik, ahlaki ve siyasi boyutlarıyla – ve nihilizm problemine bir cevap olarak analiz edilebileceğini ve anlaşılabileceğini göstermektedir. Buna bağlı olarak, bu çalışma aynı zamanda İkbal'in nihilizm problemine olan cevabının Sufizm'in yeniden yorumlanmış bir formu olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Nihilizm, Sufizm, siyasal teoloji, pantheizm, fatalizm This dissertation is interested in how Muhammad Iqbal's philosophy (1877 – 1938), one of the leading modern Muslim philosophers, is interpreted and analyzed in the literature. Arguing that existing interpretations lack a philosophical perspective in approaching Iqbal and his ideas, this study contributes to Iqbal literature by offering an alternative interpretation and narrative of Iqbal's ideas and intellectual development from a philosophical perspective. In doing this, this study situates Iqbal in a philosophical context and problematic and shows how he discusses this problem. Analyzing Iqbal's writings from 1900 to 1934, this dissertation demonstrates that Iqbal's philosophy and intellectual development is best analyzed and understood within the context of, and as a response to, the problem of nihilism in its epistemological, metaphysical, moral and political dimensions. Accordingly, this study also demonstrates that Iqbal's response, or solution, to the problem of nihilism is a reconstructed form of Sufism.Keywords: Nihilism, Sufism, political theology, pantheism, fatalism
Collections