Yaşar Kemal`in Çakırcalı Efe adlı romanındaki kelime grupları yapıları ve işlevleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kelime grupları hakkında yapılan çalışmalarda gerek adlandırmada gerekse sınıflandırmada bir birlik olmadığı görülmüştür. Üslubun yazarın hayat görüşü ve içi dünyasına da ışık tuttuğu bilinmektedir. Bu çalışmada da dilde önemli bir yeri olan kelime gruplarının eserdeki sıklığı ve kullanım şekli incelenmiştir. Böylece çalışmanın Yaşar Kemal'in hayata bakış açısı ve hayal dünyası hakkında bilgi vereceği düşünülmektedir.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm olan giriş bölümünde çalışmaya konu olan problem, çalışmanın amacı, çalışmanın önemi, çalışmanın konusuyla ilgili varsayımlar, çalışmanın sınırlılıklarından bahsedilmiştir. Çalışmadaki terimlerin tanımı da kısa ve öz bir biçimde yapılmıştır. Birinci bölümde genel bir çerçevede kelime gruplarından bahsedilmiş ve çalışmaya konu olan eserin yazarı ve eser hakkında bilgi verilmiştir. İkinci bölümde çalışmanın yöntemi anlatılmıştır. Üçüncü bölümde ise kelime grupları, kelime gruplarının sınıflandırılması ve kelime gruplarının işlevleri hakkında genel bilgilere yer verilmiştir. Alt başlıklar halinde her bir kelime grubunun kuruluşu, sınıflandırılması ve söz konusu grupla ilgili araştırmacıların görüşleri belirtildikten sonra çalışmaya konu olan eserdeki kelime grupları incelenmiştir. Sonuç bölümünde eserde kelime gruplarının hangi sıklıkta ve ne şekilde kullanıldığı belirtilerek yazarın bakış açısı ve hayal dünyası hakkında bilgi verilmiştir. The study which has conducted about word groups shows that there is no order neither naming nor clossifying. Itis known that style reflects is outhors world-view and inner world. In this study, the frequency and usage pattern of the vocabulary groups which have an important place on the dildo are examined. Thus, it is thought that Yaşar Kemal will give information about the point of view of life and the dream world. The study consist of three parts. İn the beginning part the problem which is included in the study, its goal, importance, topic and drawbacks are mentloned. The terms in the study are defined briefly. İn the beginning part of in the study word groups are mentloned in general fromework and the author of the work and the word itself are mentioned. The method of working in the second part is explained. İn the third part the word groups and their categorization are ıncluded. Every word groups formations, classifications and the opinions about these by the researchers are studied in subheadings. In the conclusion section, it is indicated how frequently and how the word groups are used in the work, and the author's point of view and the world of imagination are given.
Collections