Understanding variation in the adoption of an unconventional practice: The diffusion of English-medium instruction in the Turkish higher education field
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Örgütsel alanda yayılan pratiklerin uygulanma biçimi ve düzeyinin örgütler arasında ve zaman boyunca farklılık gösterdiğine ilişkin bulgular artmaktadır. Bu farklılığın örgütsel düzeyde ve alan düzeyinde belirleyicilerini ortaya koymaya yönelik son dönemli çalışmalar esasen pratiğin örgüt içerisinde uygulanma sürecine odaklanmaktadır. Öte yandan, örgütsel bir pratiğin uygulanmasına (tatbik edilmesi) ilişkin belirleyicilerin pratiğin benimsenmesine ilişkin belirleyicilerden farklılık göstermesi beklenir. Bu çalışmada örgütsel alanda yayılım gösteren pratiklerin örgütler tarafından farklı düzeyde benimsenmesini açıklayıcı kurumsal, rekabete dayalı ve örgütsel etmenler önerilmektedir. Çalışmada önerilen mekanizmalar İngilizce eğitimin Türkiye'deki yükseköğretim alanında yayılımı üzerine yapılan ampirik incelemede büyük ölçüde destek görmüştür. Analiz yöntemi olarak çok düzeyli modelleme kullanılmıştır. Bulgular, kurumsal süreçlerin örgütsel alanda yayılım gösteren bir pratiğin örgütler tarafından farklı düzeyde kabul görmesinde önemli bir rol oynadığına işaret etmektedir. Pratiğin örgütler tarafından benimsenme düzeyini belirleyen diğer etmenler ise benzer koşullara sahip örgütler arasındaki rekabetçi etkileşimler ve örgütlerin sahip olduğu kaynakların pratiğin gerekleri ile örtüşme düzeyidir. Increasing evidence shows that both the content and extent of diffusing practices may vary across organizations and over time. Although there have been recent efforts towards identifying the organizational and field-level determinants of this variation, the emergence of practice variation is considered as an essential aspect of the implementation process. Yet, the determinants of implementation likely to be different than those of adoption. Current study contributes to the diffusion literature by identifying the institutional, competitive and organizational factors that may explain variation in the extent to which a diffusing practice is adopted by the members of an organizational field. Focusing on the diffusion of English-medium instruction in the Turkish higher education field, the study finds considerable support for the proposed mechanisms. Study hypotheses are tested through analyses conducted by using multilevel (mixed effect) models. The findings overall suggest that institutional processes lead to heterogeneity in the acceptance of a diffusing practice across the members of an organizational field, which is an important yet neglected determinant of practice variation in diffusion processes. Variation in the extent of adoption is also shaped through competitive interactions among similar organizations and the degree to which organizational resources are compatible with the diffusing practice.
Collections