Probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin çevre tutumlarına ve farkındalıklarına etkisi (7. sınıf `İnsan ve Çevre`` ünitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, probleme dayalı öğrenme yöntemine uygun olarak hazırlanmış olan 7. sınıf Fen ve Teknoloji dersi İnsan ve Çevre Ünitesinde yer alan fen ve doğa etkinliklerinin öğrencilerin çevreye karşı tutumlarına, çevre farkındalıklarına ve bunların kalıcılık düzeyine etkilerini incelemektir. Bu araştırma öntest sontest kontrol gruplu, yarı deneysel desen, eşitlenmemiş kontrol gruplu modeline dayanmaktadır. Deney grubunda probleme dayalı öğrenme yöntemi, kontrol grubunda ise fen ve teknoloji öğretim programında yer alan yöntem, etkinlik ve uygulamalarla araştırma gerçekleştirilmiştir. Uygulama 2013-2014 eğitim öğretim yılının ikinci döneminde Denizli ili, Pamukkale ilçesi 100. Yıl Mehmetçik Ortaokulu'nda, 7. sınıfta öğrenim gören 42 öğrenci ile haftada 4 ders olmak üzere 6 hafta sürmüştür.Araştırmada öntest sontest kontrol gruplu, yarı deneysel desen modeline göre, İlköğretim Öğrencileri Çevre Tutum Ölçeği uygulamanın başlangıcında öntest, uygulama bittiğinde sontest, uygulama bittikten iki ay sonra ise kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Testler sonucunda elde edilen verilerin istatistiksel analizleri SPSS programı ile yapılmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen verilerin istatistiksel analizlerinden elde edilen bulgulara göre; Ortaokul 7. sınıf İnsan ve Çevre ünitesinin probleme dayalı öğrenme yöntemi ile yapılan öğretimin öğrencilerin çevre tutumlarını ve çevre farkındalıklarını geliştirdiği ve bilgilerin kalıcılığını arttırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Elde edilen bu sonuçlara göre probleme dayalı öğrenme yönteminin uygulanmasına yönelik ve ileride yapılabilecek bilimsel araştırmalara dair öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemi, Çevre Tutumu, Çevre Farkındalığı, Çevre Eğitimi, Fen Eğitimi The purpose of this research is to examine the effects of students' attitude towards the environment, the environmental awareness and their persistence level with the Science and Nature Activities which were prepared in accordance with problem-based learning methods in the 7th Grade students Science and Technology lesson which take place in the unit of Human and Environment.This research is based on pretest posttest control group, quasi-experimental design unsynchronized control group model. In the experimental group problem-based learning method, in the control group with methods, activities and applications in science and technology curriculum and practices, the survey was carried out. The implementation occured in 2013-2014 academic year, the second semester of 100. Yıl Mehmetçik Secondary school in the 7th grade of 42 students in Denizli, Pamukkale district and the class took 4 lessons per week including 6 weeks.Beginning of in the study, according to quasi-experimental design models with pretest posttest control group, Environmental Attitude Scale Elementary school students as pretest and at the end of the study as posttest after two months of the end of the implementation as retention test was carried out. Data obtained as a result of tests of statistical analysis were performed with SPSS program.According to the results of the data obtained in the findings of the statistical analysis, it has been reached that Secondary School 7th Grade Human and Environment unit of instruction with problem-based learning method develops students' environmental attitudes and environmental awareness and increases the retention of information. According to the results, some recommendations reganding the implementation of problem-based learning methods and the future scientific researches were presented.Key Words: Problem-Based Learning Methods, Environment Education, Environmental Attitudes, Environmental Awareness, Science Education.
Collections