Tüketici davranışı açısından sevimlilik pazarlaması: Kişilik tipleri ve sevimli ürünlere yönelik tutum arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ile literatürde yer almayan sevimlilik pazarlaması kavramı tanımlanarak, sevimli ürünlere yönelik en olumlu tutuma sahip tüketicilerin kişilik tipinin belirlenmesi ve buna ek olarak bu tüketicilerin demografik profillerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma 2018SOBE007 numaralı BAP projesi kapsamında İstanbul, Ankara, İzmir ve Denizli illerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma bulguları sevimli ürünlere yönelik tutumda kişilik tiplerinin etkili bir faktör olduğunu bunun yanında sevimli ürünlerin kendi duygusal etkilerinin tüketiciler üzerinde etki eden önemli bir faktör olduğunu ortaya çıkarmıştır. In this study, the concept of cuteness marketing, which is not included in the literature, is defined and it is aimed to determine the personality type of the consumers who have the most positive attitude towards cute products and also to reveal the demographic profiles of these consumers. The research was conducted in Istanbul, Ankara, Izmir and Denizli within the scope of 2018SOBE007 numbered BAP project. The research findings revealed that personality types are an effective factor in the attitude towards cute products and that their emotional effects are an important factor affecting the consumers.
Collections