Denizli ilindeki okulların etkililik düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Denizli ilindeki ilkokul ve ortaokullarda çalışan öğretmenlerin, okullarına ilişkin etkililik algılarını incelemek ve okul etkililiğinin cinsiyet, branş, okul türü, okulun sosyo-ekonomik düzeyi gibi değişkenlere göre farklılaşıp-farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırma tarama modeliyle yapılmıştır. Balcı (1993) tarafından geliştirilen etkili okul anketi uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler, SPSS programından yararlanılarak çözümlenmiştir. Verilerin yorumunda, Independent Sample t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Mann Whitney-U Testi ve Kruskal-Wallis Varyans Analizi kullanılmıştır. Veriler 0,05 anlamlılık düzeyinde test edilmiştir.Araştırmanın sonuçları şöyle özetlenebilir: 1.Etkili okul boyutları yönünden en etkili boyut öğretmenler, en az etkili boyutlar ise öğrenciler ve velilerdir. 2.Etkili okulun öğretmenler boyutundaki özelliklerine sahip olma derecelerine ilişkin öğretmen görüşleri cinsiyete göre istatiksel olarak anlamlı farklılık göstermiştir. 3.Okulların, etkili okulun okul yöneticisi, öğrenciler ve veliler boyutlarındaki özelliklerine sahip olma derecelerine ilişkin öğretmen görüşleri, öğrenim düzeylerine göre istatiksel olarak anlamlı farklılık göstermiştir. 4.Okulların, etkili okulun öğretmenler, okul ortamı, öğrenciler ve veliler boyutlarındaki özelliklerine sahip olma derecelerine ilişkin öğretmen görüşleri, ilkokul ve ortaokul düzeyine göre istatiksel olarak anlamlı farklılık göstermiştir. 5.Etkili okulun bütün boyutlarındaki özelliklerine sahip olma derecelerine ilişkin öğretmen görüşleri okul türüne göre istatiksel olarak anlamlı farklılık göstermiştir. 6.Etkili okulun öğretmenler, okul yöneticisi, öğrenciler ve veliler boyutlarındaki özelliklerine sahip olma derecelerine ilişkin öğretmen görüşleri mezun olunan yüksek öğretim kurumuna göre istatiksel olarak anlamlı farklılık göstermiştir. 7.Sosyo-ekonomik düzeyine göre; okulların etkili okulun bütün boyutlarındaki özelliklere sahip olma derecelerine ilişkin öğretmen görüşleri istatiksel olarak anlamlı farklılık göstermiştir. The purpose of this study is to examine the perceptions of teachers who work in elementary and secondary schools in Denizli about school effectiveness, and to find out whether there is a difference in their perceptions regarding school effectiveness as well as variables such as gender, subject they teach, school type, socio-economic level of school. The study is descriptive one, and the data have been collected through a questionnaire, Effective School Survey, a scale developed by Balci in 1993. The data obtained through the questionnaire have been analyzed by using SPSS 16.0. For the data analysis, Independent Sample-t test, Unidirectional Variance Analysis, Mann Whitney-U Test and Kruskal-Wallis Variance Analyses have been used. In addition, the critical level was p < .05 for all the statistical analyses.The research results can be summarized as follows: 1.In terms of effective school, the most effective variable was teachers, and the least were students and parents. 2.Regarding the teachers' perceptions related to the effective school, the variable teachers had a statistically significant difference in terms of gender. 3.In schools, teachers' perceptions related to the effective school, the variables school administrators, students and parents had a statistically significant difference in terms of educational level of the teachers. 4.In schools, teachers' perceptions related to the effective school, the variables teachers, school environment, students and parents had a statistically significant difference in terms of the school level such as elementary and secondary school. 5.Teachers' perceptions related to all properties of effective school, there was a statistically significant difference in terms of the type of school. 6.Teachers' perceptions related to the effective school, the variables school administrations, students and parents had a statistically significant difference in terms of the educational background of the teachers. 7.Teachers' perceptions related to the effective school, there was a statistically significant in all variables teachers, school administrators, school environment, students and parents in terms of socio-economic level of schools.
Collections