Show simple item record

dc.contributor.advisorArtut, Hüseyin Selçuk
dc.contributor.authorYumurtaci, Dila
dc.date.accessioned2020-12-10T09:24:26Z
dc.date.available2020-12-10T09:24:26Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-10-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/229333
dc.description.abstractPerformans ve çağdaş dansın disiplinlerarası yaklaşımını benimsediğim çalışmalarımda, iç içe geçmiş olan bu iki alanın, beden merkezli ve uçucu doğaya sahip karakterlerini kendi sanat pratiğimde gözlemleme imkanını bu tez aracılığı ile buldum. Yaratım sürecinin ardından yokoluşa doğru bir eğilimin olması, sanatın hayat ile olan ilişkisi üzerine düşünmemi sağladı. Hayatın, doğum ile başladığı andan itibaren, ölüme yaklaşmasını, özellikle yiyecek kullandığım çalışmalarımda gözlemledim. Yiyeceğin, tıpkı beden veya sanat eseri gibi kalıcı olmayan, çürümeye ve yokolmaya yakın doğası, performans ve yemek ilişkisi üzerinde durmama neden oldu. Bedenin alan ile olan ilişkisi, yaratımlarımın ana eksenini oluştururken, 'potansiyel performans alanı yaratımı' sanat pratiğimin ana unsuru olarak belirdi. Potansiyel performans alanı yaratmak üzere beden üzerinden düşünerek yerleştirme, video ve fotoğraf gibi alanlarlardan yararlanarak, İnsan Hayvanı adlı sergimde bu çalışmalara yer verdim.
dc.description.abstractIn this thesis, I've found the opportunity to observe the body oriented and ephemeral nature of my own art practices which adopt the interdisciplinary approach of two intertwined fields: performance and contemporary dance. The inevitable annihilation that follows creation made me contemplate about the relationship between life and art. I've recognized the fact that life, beginning with birth, slowly approaches death particularly observed in my works concerning food. The ephemeral, gradually rotting and perishing nature of food, just like that of a body and artwork has led me to elaborate on the the relationship between food and performance. While the interaction of the body with space constituted the basis of my creations, the creation of a potential performance space has emerged as the core element in my art practice. With the intent to create a potential performance space, I've pondered on the basis of body, benefited from fields such as video and photography and displayed these works in my exhibition titled Human Animal.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleThe creation and the eradication of a performance: An analysis of the exhibition human animal
dc.title.alternativePerformans yaratımı ve yokoluşu: İnsan hayvanı sergisinin analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-08
dc.contributor.departmentGörsel Sanatlar ve Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmPerformance art
dc.subject.ytmExhibitions
dc.subject.ytmDance
dc.subject.ytmDancers
dc.subject.ytmPerformance arts
dc.subject.ytmPhotograph
dc.subject.ytmPhotography art
dc.subject.ytmVideo
dc.identifier.yokid10154228
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySABANCI ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid483306
dc.description.pages61
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess