Okul öncesi öğretmenlerinin sahip oldukları müzik yeterliklerinin 48-66 aylık çocukların gelişim alanları ile ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma okul öncesi öğretmenlerinin müzik yeterlikleri değişkenine göre müzik etkinliklerini 48-66 aylık çocukların gelişim alanlarına uygulama düzeyleri değişkeni arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı amaç edinmiştir. Araştırmada kullanılan iki ölçme aracından biri Akbulut (2013) tarafından geliştirilen `Eğitim Fakültesi Okul öncesi Anabilim Dalı Programında Yer Alan Müzik Eğitimi Hedeflerinin Gerçekleşme Düzeyleri Ölçeği` bir diğeri ise araştırmacı tarafından (2016) uzman görüşleri sonrasında geliştirilen `Okul Öncesi Öğretmenlerinin Müzik Etkinliklerini 48-66 Aylık Çocukların Gelişim Alanlarına Uygulama Düzeyleri Anketi`dir.Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmış olup 2015-2016 yılları arasında 100 okul öncesi öğretmeninden toplanan veriler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) paket programında çözümlenerek analiz edilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerinin müzik yeterliklerini ve müzik etkinliklerini 48-66 aylık çocukların gelişim alanlarına uygulama düzeylerini belirlemeye yönelik olarak 100 okul öncesi öğretmenine uygulanan anket ve ölçeğin çözümlenmesinde, öğretmenlerin ölçek üzerinden aldıkları ortalama puanlar ve standart sapma dikkate alınarak müzik yeterlikleri yüksek, orta ve düşük şeklinde gruplandırılmıştır.Araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin müzik yeterlikleri doğrultusunda müzik etkinliklerini 48-66 aylık çocukların gelişim alanlarına uygulayabildikleri ortaya çıkmıştır. Bir başka deyişle müzik yeterliklerinin yüksek olduğunu belirten öğretmenler orta ve düşük düzeyde yeterliğe sahip olduğunu belirten öğretmenlere göre müzik etkinliklerini çocukların gelişim alanlarına daha iyi uygulayabildikleri sonucuna varılırken, müzik yeterliklerinin orta düzeyde olduğunu belirten öğretmenlerin de düşük düzeyde olduğunu belirten öğretmenlere göre müzik etkinliklerini çocukların gelişim alanlarına daha iyi uygulayabildikleri sonucuna varılmıştır. This study aimed to reveal the correlation between the variables of musiccompetences of pre-schoolteachers and the variables of practice level to the developmentalproressive fields of children aged 48-66 months in music activities. One of the assesmentinstruments that has been used in the research was (2013) `The Achievement Levels ScaleOf Music Education Targets İn Education Faculty Pre-School Curriculum Programme.`developed by Akbulut and the other one was `The Survey Of Practice Level ToDevelopmental Fields Of Children aged 48-66 Months For The Music Activities Of Pre-School Teachers` enhanced after the expert opinions by the researcher (2016).In the study both the relational screening model was used and the data that wascollected from 100 pre-school teachers, between the years of 2015 and 2016, had beenanalyzed in SPSS (Statistical Package For The Social Science) package programme.Music competencies were groped as high, medium and low according to avaragescores and standard deviation of the teachers who got from the sacle on analyzing of thesurvey and the scale which wereapplied to 100 pre-school teachers in order to determinethe level of practice to the developmentalfields of children aged 48-66 months for pre-school teachers musical competencies and music activities.As a result of the research, it was revealed that pre-school teachers can apply themusic activities according to their music competencies to the developmental fields ofchildren aged 48-66 months. İn other words, the results showed that the teachers (who saidthat they had) high music competencies could practise with the music activities todevelopmental fields of children better than the teachers with medium and low musiccompetencies could practise the music activities to developmental fields of children betterthan the teachers with low music competencies.
Collections