Relationship between college major choice and labor market outcomes in Turkey
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma üniversite bölümlerine özgü kontenjanlar ve işgücü piyasası çıktılarının, ortalama sıralamalarca yansıtılan öğrencilerin üniversitedeki bölüm seçimlerini nasıl etkilediğini incelemeyi amaçlar. Çalışma kapsamında Türkiye'deki bir lisans programına yerleşmiş olan tüm öğrencilerin seçimleri sonucunda oluşan, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) kaynaklı geniş kapsamlı ve ülke genelindeki veriseti ile Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından hazırlanan Hanehalkı İşgücü İstatisikleri verileri kullanılmıştır. Ülke ve bölgeler bazındaki analizler, talep artışı olarak yorumlanabilecek olan, üniversite-bölüm sıralamalarındaki artışın bölüme özgü kontenjanlar, reel gelir ve istihdam olasılığındaki artış ile ilişkili olduğunu gösterirken, üniversite bölümlerine özgü işsizlik oranının ilgili bölümlerin sıralamalarındaki düşüşle ilişkili olduğu görülmüştür. Öğrencilerin üniversite-bölüm tercihlerinde ülke genelindeki işgücü piyasası çıktılarının bölgesel işgücü piyasası çıktılarından ve bölüme özgü işsizlik oranının reel gelir ve iş bulabilme olasılığından daha etkili olduğu bulunmuştur. Olumsuz makroekonomik koşullar ile daha düşük üniversite-bölüm sıralamaları arasında bir ilişki olduğu ve daha gelişmiş bölgelerdeki üniversite programları ile eğitim görenler arasında İngilizce eğitim payının daha yüksek olduğu bölümlerin sıralamalarının daha yüksek olduğu görülmüştür. This study aims to investigate how major specific quota and labor market outcomes are associated with the college major choice of students, reflected by average rankings. We use a large scale nationwide data from Student Selection and Placement Centre (OSYM) which contains information on all the students in Turkey who are placed into an undergraduate program and data from Household Labor Force Statistics conducted by Turkish Statistical Institute (TUIK). Results from both national and regional analysis show that an increase in the major specific quota, real wage and employment probability is associated with an increase in the ranking of that major, which can be interpreted as an increase in demand, while an increase in major specific unemployment rate is associated with a decrease in ranking. National labor market outcomes are found to be more effective than the regional labor market outcomes on the major choice of the students. We find that students respond relatively more to unemployment rate information on their major choice than wages and employment probability. Our findings also suggest that unfavorable macroeconomic conditions lead to lower rankings, while university programs in more developed regions and the majors with a high share of English Medium Instruction (EMI) display higher rankings.
Collections