Hemiparetik serebral palsili çocuklarda ev egzersizi olarak ayna tedavisinin el becerileri üzerine
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı: `Hemiparetik SP'li çocuklarda ev egzersizi Ayna Tedavisinin çocukların tedavi süreci sonundaki el becerilerinde etkilerini, sadece Bobath terapisi uygulanan çocuklarla karşılaştırılarak araştırmak olarak belirlenmiştir.Çalışmaya toplamda 23 Hemiparetik SP'li çocuk dahil edildi. Çalışma gruplarındaki çocuklar randomize olarak belirlendi. Tüm katılımcılar Denizli Yağmur Çocukları Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi ve Özel Esenyurt Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi'nden toplandı. Bu kapsamda Serebral Palsili (Hemiparetik) çocuklar KMFÖ (Kaba Motor Fonksiyon Ölçütü), Kaba Motor Fonksiyon Sınıflandırma Sistemi (KMFSS) , El Becerileri Sınıflandırma Sistemi (EBSS), Dokuz Delikli Peg Testi, ölçekleri kullanılarak değerlendirildi. Çalışmaya dahil edilecek her iki grup için kabul edilme kriterleri olarak; Kaba Motor Sınıflandırma Sistemi'ne (KMFÖ) göre Seviye I,II veya III'e ve El Becerileri Sınıflandırma Sistemi (EBSS) göre Seviye I,II,III ve IV'e uyan ve 4-18 yaş grubu arasındaki Serebral Palsili (Hemiparetik) çocuklar belirlendi. Toplamda her iki grup çocuklar 8 hafta boyunca Bobath Terapisi alırken çalışma grubundaki çocuklara ek ev egzersizi olarak ayna egzersizleri yaptırıldı, telekonferans ve video kayıt yöntemiyle izlendi.Çalışmamızın sonunda sekiz hafta boyunca çalışma grubundaki çocukların fizyoterapist ve aile gözetiminde Ev Egzersizi Olarak Uygulanan Ayna Tedavisinin el becerileri üzerine anlamlı bir etkisi olduğu bulundu (p<0,05). Kontrol grubundaki bazı çocuklarda minimal düzelde ilerleme olduğu görüldü (p<0,05). Hemiparetik Serebral Palsili çocuklarda ev egzersizi olarak uygulanan Ayna Tedavisinin el becerilerinin artırılmasında daha üstün olduğu belirlendi (p<0,05).Anahtar Kelimeler:Ayna Terapisi, Serebral Palsi, Bobath Tedavisi, El Fonksiyonu The aim of this study: To investigate effects of Mirror Therapy as home exercise in addition to Bobath Therapy in children with hemiparethic cerebral palsy in coparison with those children who received just Bobath therapyTotal 23 children with hemiparethic cerebral palsy were involved in this study. Study groups were chosen randomly. All participants were collected from Denizli Yağmur Rehabilitation Center and Private Esenyurt Special Education and Rehabilitation Center. Children with hemiparethic Cerebral Palsy were evaluated using Gross Motor Function Measurement ( GMFM ), Gross Motor Function Classification System ( GMFCS ), Manual Ability Classification System ( MACS ) and Nine Hole Peg Test ( 9HPT ) scales.Acceptance criteria for both groups were: children with hemiparethic cerebral palcy aged 4-18 years fit with Gross Motor Classification System ( GMFM ) Stage 1,2 and 3 and Manual Ability Classification System ( MACS ) Stage 1, 2, 3 and 4. Children in both groups were given Bobath Therapy for 8 weeks and children in research group did Mirror Therapy as home exercise and watched by teleconferencing and video recording. At the end of study, the effects of 8 weeks Mirror Therapy as Home Exercise under supervision of physioterapist and family were significantly ( p <0.05 ) effective on manual ability in research group. Some individuals in control group showed minimal improvement ( p <0.05 ). Mirror Therapy as Home Exercise in addition to Bobath Therapy in children with hemiparethic cerebral palsy was found to be more superior in improving hand skills ( p <0.05 ).Key Words: Mirror Therapy, Cerebral Palsy, Bobath Therapy, Hand Function
Collections