Görsel sanatlar dersinde etkileşimli tahta ve dijital sanat ortamının kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri (Denizli ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Görsel Sanatlar dersinde etkileşimli tahta ve dijital sanatortamının kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir. Araştırma betimselnitelikte olup, tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi,Denizli il merkezindeki 104 görsel sanatlar öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmaverileri, araştırmacı tarafından geliştirilen açık uçlu sorulardan oluşan bir anket yoluylatoplanmış ve `betimsel analiz` yaklaşımı ile çözümlenmiştir.Bu doğrultuda öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanma süreleri MEB'e bağlıokullardaki etkileşimli tahtaların mevcut durumu, öğretmenlerin etkileşimli tahta üzerinealmış oldukları eğitim ve öğretmenlerin il içi ve il dışı tayin durumlarına göredeğişmektedir. Etkileşimli tahta üzerine yüz yüze ve uzaktan eğitim alan öğretmenleretkileşim tahta kullanabilme yeterliliklerini, yeterli düzeyde ve orta düzeyde olarakyansıtmışlardır. Hizmet içi eğitim alan öğretmenlerin etkileşimli tahtaları ders esnasındadaha verimli kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler sıklıkla, etkileşimli tahtakullanımını, akıllı telefon ve bilgisayarlar ile benzer özellikler göstermesi bakımındanalmış oldukları eğitimle beraber kolay ve hızlı öğrenilebilir olarak değerlendirmişlerdir.Öğretmenlerin çoğunun etkileşimli tahtalarda dijital sanat uygulamalarına ilişkin fikirsahibi olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler, dijital dünya bağlamında etkileşimlitahta üzerinden çevrimiçi sanatsal çalışma, sanatsal etkinlik ya da sergilemegerçekleştirmemektedir. Görsel Sanatlar dersinde etkileşimli tahta kullanımı öğretmengörüşleri doğrultusunda dersin verimini, motivasyonunu arttırarak dersi eğlenceli ve aktifkılmaktadır. Öğretmenlerin Görsel Sanatlar dersinde etkileşimli tahta kullanımı sırasındakarşılaşmış oldukları sorunlar; istenilen her içeriğe ulaşamama, internet problemi,yazılımsal ve donanımsal konulardır. Öğretmenler Görsel Sanatlar dersinin içeriğinikapsayan bilgilerin bir havuzda toplanarak etkileşimli tahtalara uyarlanması gerektiğini,farklı alanlarda geliştirilmiş sanat içerikli, çizim, oyun, kültürel miras, sanal sergi gibiyazılım ve programların oluşturularak Görsel Sanatlar dersinin daha verimli ve kalıcıöğrenmeler sağlanabileceği inancındadır. The aim of this research is analysing teacher's opinions of using interactivewhiteboards and digital art setting in visual art lessons. The research is descriptive and wasformed using a survey model. Samples of this research are consist of 104 visual artteachers from Denizli city center. The research data is collected by survey included openended questions and designed by researcher himself and analysed by using 'descriptiveanalyse' technique.Accordingly, time of using interactive whiteboards of teachers differs if schoolshave interactive whiteboards, the education teachers had for interactive white boards, andteachers' replacement within and out of provience. Teachers who took face to face trainingor online training on interactive whiteboards reflected their ability to use interactivewhiteboards as intermediate and advanced. It is concluded that teachers had in-servicetraining are using interactive whiteboards more effectively. It is evaluated that teachers areeasier and faster to learn using interactive boards because they have similar features withsmart phones and computers. It is concluded that most of the teachers don't have ideasabout using interactive whiteboards in digital art practices. Teachers can't do online artwork, art activities or presentations on interactive white boards in digital world context.Using interactive whiteboards in visual arts lesson makes lesson fun and active andincreases the efficiency of lesson and motivation according to teachers' opinions. Theproblems teachers encountered while using interactive whiteboards in visual arts arereaching desired content, internet problems, and hardware and software topics. Teachersbelieve that it is necessary to collect information's which include visual art lesson contentsin a pool and adapt it to interactive whiteboards, to make software's and programmes included art based drawing, games, cultural heritages and online exhibition in differentareas to make permanent learnings.
Collections