Gerçekçi matematik eğitimine dayalı matematik öğretiminin akademik başarı, kalıcılık ve yansıtıcı düşünme becerisine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, altıncı sınıfta GME yaklaşımı ile gerçekleştirilen öğretimin öğrencilerin matematik başarısı (akademik başarı), kalıcılık ve yansıtıcı düşünme becerisine etkisini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmada ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları oluşturulurken beşinci sınıf matematik dersi karne notları göz önünde bulundurulmuş ve gruplar arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Çalışma, Denizli ili Acıpayam ilçesinde bir devlet ortaokulunda, 2015-2016 Eğitim ve Öğretim Yılı ikinci döneminde, 15 kişi deney ve 14 kişi de kontrol grubu olmak üzere 29 altıncı sınıf öğrencisiyle yürütülmüştür. Dersler, deney grubunda GME yaklaşımı ile; kontrol grubunda ise, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ortaokul matematik dersi öğretim programında yer alan etkinlikler doğrultusunda sürdürülmüştür. Bu çalışma, Ortaokul Matematik dersi Öğretim Programı'nda `Sayılar ve İşlemler, Cebir` öğrenme alanında gerçekleştirilmiştir. Uygulama altı hafta sürmüştür. Araştırmada, araştırmacı tarafından geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmış 25 maddelik Başarı Testi geliştirilmiştir. Deney ve kontrol gruplarına uygulama öncesi ön-test, uygulama sonrası son-test ve son-testten altı hafta sonra da kalıcılık testi uygulanmıştır. Ayrıca, araştırmada öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerilerini ölçmek için Kızılkaya ve Aşkar (2009) tarafından geliştirilen ` Problem Çözmeye Yönelik Yansıtıcı Düşünme Becerisi Ölçeği` kullanılmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen veriler istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada başarı testi ve yansıtıcı düşünme becerisi ölçeğinden elde edilen veriler, anlamlılık düzeyi 0,05 olmak üzere, bu istatistik paket programında yer alan Man Whitney U Test ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılarak test edilmiştir. Araştırma sonucunda `Sayılar ve İşlemler, Cebir` ünitesi kazanımlarının öğretiminde, deney grubuna uygulanan GME destekli öğretim yönteminin öğrencilerin başarılarını arttırdığı ve kalıcılığı olumlu yönde etkilediği görülmüştür. Ayrıca, araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, GME yaklaşımının öğrencilerin yansıtıcı düşünme becerilerinden `nedenleme` alt boyutu üzerinde olumlu bir etkisi bulunmaktadır. Fakat bu olumlu etki, `sorgulama` ve ` değerlendirme` alt boyutlarında gözlenmemiştir. In this study, it has been aimed to invastigate the effect of the RME approach on the mathematical outcomes (academic achievement), retention (recall) and reflective thinking skills in the sixth grade. The research was based on pre-test and post-test quasi-experimental design with control group. While experiment and control groups were formed, students were selected by considering the students' school succsess points in fifth grade. It was proved that there was no significant difference between the groups' before the study. This study was conducted in a public middle school in Denizli-Acıpayam province, in the second semester of 2015-2016 schooling years. The sample of this study consisted of 29 sixth grade students, 15 of them belonged to experimental and 14 to the control groups. Lessons were carried on through the RME approach in experimental group. In the control group, the lessons were in line with the activities included in Ministry of National Education (MNE) middle school mathematics course curriculum. This study was conducted in the middle school mathematics course curriculum `Numbers and Operations, Algebra`. The implementation has been completed in six weeks. In this research, contextual Achievement Test including 25 items have been developed. The reliability and validity analyses has been done by the researcher himself. Before the application pre-test and after the lesson post-test was administered six weeks later retention (recall) test was administered to both experiment and control groups. Moreover, with the aim of identifying students' reflective thinking skills `Reflective Thinking Skill Scale towards Problem Solving` developed by Kızılkaya and Aşkar (2009) was administered to the participants.The obtained data were analyzed by using statistical package program (Statistical Package for the Social Sciences) packaged software. The quantitative data from the achievement test and reflective thinking skills test were analyzed with a 0,05 significance level by Mann-Whitney U Test and Wilcoxon Matched-Pairs Signed-Ranks Test in this statistical package program. Results of the study proved that teaching supported by the through RME method used for the experiment group as teaching the unit `Numbers and Operations, Algebra` improved the success of the students and effected the recall of the acquired knowledge. Findings also demonstrated tha the RME approach has a positive effect on the `reasoning` sub-dimension of student's reflective thinking skills. However, this positive effect is not observed in the `inquiry` and `evaluation` sub-dimensions.
Collections