Peer teaching and its implications on middle school EFL learners` writing motivation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyokültürel bir çerçeveden yola çıkarak, bu çalışmanın amacı; akran öğretiminin İngilizce öğrenen ortaokul öğrencilerinin yazma becerisi ve motivasyonuna yönelik çıkarımları araştırmak ve ölçmektir. İlköğretim seviyesinde, yabancı dilde yazma becerisini kazandırmak için kullanılan yaklaşımların etkisizliği gibi sorunları temel alan bu çalışmanın amacı, akran öğretimi uygulamalarını yazma becerisi ile bütünleştirmektedir. Çalışmada karma yöntem tasarımı uygulanmış olup ilk etapta nitel veri takiben nicel veri toplanmıştır. Araştırma Gaziantep'te bir özel ortaokulda yedinci sınıfta okuyan 24 öğrenci (12 çift) ile yürütülmüştür. Katılımcılara, 10 hafta boyunca `sürece odaklı yazma` çerçevesinde uygulamalar yaptırılmıştır. İlk olarak, eğitim öğretim güz dönemi başında öğrencilerin yazı örnekleri toplanmıştır. Öğrencilerden bireysel olarak tanımlayıcı bir paragraf yazmaları istenmiştir. İkinci olarak, öğrenciler eşleştirilmiş ve çiftler süreç odaklı yazma adımlarını tamamlamışlardır. 10. hafta sonunda öğrenciler, betimleyici ve anlatıma dayalı kısa metinler yazmayı içeren sekiz yazma uygulamasını tamamlamışlardır.Veri toplama araçları için, 22 sorudan oluşan bir görüşme ve ardından beşli likert tipi anket kullanılmıştır. Araştırmacı, öncelikle nitel verileri tematik içerik analizi ile çözümlemiştir. Daha sonra anket ile toplanan veriler SPSS 23.0 yazılımı ile hesaplanmış ve betimsel analizi yapılmıştır. Sonuçlar ve bulgular temelinde, öğrenciler akran öğretiminin faydalarını ve süreç yaklaşımlarını yazılarına yansıtmışlardır. Katılımcılar bu uygulamanın öz değerlendirme becerilerini, dil farkındalığını ve geri dönüt verme yeteneklerini geliştirdiğini belirtmiştir. Akademik Yazma Motivasyon Anketi'nin tanımlayıcı sonuçları, akran öğretiminin öğrencilerin motivasyonunu arttırdığını göstermiştir. Çalışmadan çıkan sonuçlar, akran öğretiminin öğrencilerin yazma becerilerini ve akranlarıyla olan sosyal ilişkilerini geliştirdiğini, motivasyonlarını teşvik ettiğini ve İngilizce öğrenme güvenlerini arttırdığını göstermiştir. Drawing from a sociocultural framework, the purpose of this study is to investigate peer teaching and its implications on middle-school EFL learners' writing motivation. Based on the problems such as the ineffectiveness of the approaches used to teach writing in EFL primary education, the aim is to integrate peer-teaching practices with writing. The study followed a sequential exploratory mixed-method design; by collecting qualitative data initially, and following with quantitative data. The study was carried out with 24 students (12 pairs) studying in seventh grade in a private middle school in Gaziantep. The participants were trained under the framework of process-oriented writing for 10-weeks. At first, at the beginning of the term (September) the writing samples of the students were collected. Students were asked to write a descriptive paragraph individually. Second, students were paired up and the pairs completed the steps of the process approach. Students had the chances to choose their partners, in order to reduce anxiety problems. Students completed eight writing tasks, which involved writing descriptive and narrative paragraphs. In terms of data collection instruments, semi-structured interviews with 22 questions were utilized, and then, a five-point Likert scale questionnaire was employed. The researcher transcribed the data collected from the interviewers through pattern coding. Subsequently, the data collected through a questionnaire was computed via SPSS software version 23, and descriptive analyses were presented. Based on the results and findings, learners reflected the benefits of peer teaching and process approach to their writing. Participants mentioned that this implementation enhanced their self-assessment skills, language awareness and capabilities to give feedback. The descriptive results from the Academic Writing Motivation Questionnaire (AWMQ) showed that peer teaching increased students motivation to write and confirmed the benefits. The conclusions made from the study were that peer teaching encourages students' motivation to develop their writing skill and social relationships with their peers, which builds their confidence in learning English.
Collections