Koroda şarkı söylemenin ilköğretim ikinci kademe çocuklarının ses gelişimlerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, koroda şarkı söylemenin ilköğretim ikinci kademe çocuklarının sesgelişimlerine etkisinin incelenmesidir. Koro eğitimine başlanmadan önce koro eğitiminekatılmak isteyen öğrenciler gönüllülük esası dikkate alınarak seçilmiştir. Seçilen öğrencilerinmüziksel işitme becerilerini test etmek amacıyla müzik öğretmenlerinden oluşan bir komisyonkurulmuş ve öğrenciler, müzik öğretmenlerinin gözetiminde önteste tabii tutulmuştur. Butestte öğrencilerin, notaları doğru sesle tekrarlamaları ve ritim kalıplarını aynı tartımlavurmaları istenmiştir. Daha önce müzik öğretmenleri olmadığı için müzik dersi işleyememişolan Karayahşiler Ortaokulu öğrencilerine beş ay süresince koro eğitimi verilmiş, bu süreçteöncelikle koro kavramı açıklanmış, bir arada şarkı söylerken; şarkıyı aynı ses renginde veaynı gürlükte söylemeye dikkat çekilmiştir. Ardından ses egzersizleri yapılmış, marş, canonve şarkılar söylenmiş, nüans ve prozodi kavramları açıklanmıştır. İlk etapta 'E' harfini açıksesle söyleyen öğrenciler zaman içerisinde sesli harfleri aynı renkte söylemeyi başarmışlardır.Çalışma süresi boyunca öğrencilerin müziksel gelişimleri gözlenmiştir. Eğitimin ardındanyine müzik öğretmenlerinin gözetiminde sontest uygulanmış ve öğrencilerin müzikselgelişimlerinde olumlu yönde anlamlı fark olduğu saptanmıştır. Yapılan çalışmalar video kaydıile belgelenmiştir.Koroda şarkı söylemenin çocukların ses gelişimlerine etkisi; cinsiyet değişkenine ve sınıfdeğişkenine göre incelenmiş, çocukların ses aralıklarının genişlemesine etkisinin olupolmadığına bakılmıştır. The purpose of this study, the effect of the development of middle school children singing inthe choir is the study of sound. Before considering a voluntary basis by student who begintraining choir participate in choral education were selected. The selected students to test theirskills in musical hearing of music teachers order a commission was established, under thesupervision of their music teacher and the students is to take the preliminary test. In this test,the occurrences of the patterns with the same scale and rhythm of the notes sound rightstudents was asked the shoot. Previously a music teanher and music lessons which do nothandle Karayahşiler High students for five months because they had Choir training, in thisprocess explained the concept of the first chorus, sing together; the song draws our attentionto tell the color of the same sound and the same height. Then vocal exercises, made of Mars,and songs canon said, the concepts of nuance and prosody are described. In the first place theletter 'E' vowels the same color as a clear voice in the students who said they were able to tellthe time. Has been observed in the musical development of the students throughout theduration of the study. After training, the final Test under the supervision of a music teacheragain applied and the students ' musical development in a positive direction a significantdifference was found. Studies have documented with video recording.Sound effects on the development of the children singing in the choir; have been examinedaccording to the gender variable and class variable, the effect of the expansion of the rangessupports that there is the sound of children.
Collections