Dokuzuncu sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile matematik dersi akademik başarıları ve ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, dokuzuncu sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ile matematik dersi akademik başarıları ve ders çalışma alışkanlıkları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini 4745'i Merkezefendi ilçesinde, 3382'si Pamukkale ilçesinde okuyan 8627 dokuzuncu sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini, evreni oluşturan iki merkez ilçeden tabakalı örneklem yöntemi ile seçilen yedi ortaöğretim kurumunda öğrenim gören 425 dokuzuncu sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırmada Grasha ve Reichmann'ın (1994) kolej öğrencilerinin sınıf katılımlarına yönelik öğrenme stillerini belirlemek amacıyla geliştirdikleri, Sarıtaş ve Süral (2010) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Grasha-Reichmann Öğrenme Stili Ölçeği, Günaydın (2011) tarafından geliştiren Ders Çalışma Alışkanlıkları Ölçeği ve araştırmacı tarafından geliştirilen matematik başarı testi kullanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin, ders çalışma alışkanlıkları ve öğrenme stilleri arasındaki ilişki incelendiğinde rekabetçi öğrenme stili ve ders çalışma alışkanlığı arasında zayıf bir korelasyon olduğu görülmektedir. Matematik dersi akademik başarısı öğrenme stilleri arasındaki ilişki incelendiğinde ise çekingen ve rekabetçi öğrenme stilleri ile matematik dersi akademik başarısı arasında negatif yönde zayıf bir korelasyon görülmektedir. Bu sonuçlar bütün öğrenme stilleri ile matematik dersi akademik başarıları ve ders çalışma alışkanlıkları arasında etkili bir ilişkiden söz etmenin mümkün olmadığını göstermektedir. The aim of this study is to investigate the relationship between the learning styles of ninth grade students and their academic achievement and study habits. The population of the research consisted of a total of 8627 ninth grade students studying 4745 students of whom is in Merkezefendi district and 3382 students in Pamukkale district. The sample of the study consisted of 425 ninth grade students who had been enrolled in seven secondary education institution selected by stratified sampling. In this study, Grasha-Reichmann Learning Style Scale (1996) that was developed by Grasha and Riechmann and was adopted to Turkish by Sarıtaş and Süral (2010), Study Habits Scale that was developed by Günaydın (2011) and math achievement test was developed by the researcher were used to determine the learning styles of the students.According to the findings, when the relationship between students' study habits and learning styles is examined, there is a weak correlation between competitive learning style and study habit and there is a negative and weak correlation between mathematics achievement and avoidant and competitive learning styles. These results show that it is not possible to talk about an effective relationship between all learning styles and course achievement and study habits.
Collections