An investigation into testing and assessment in young learners` classrooms: Does practice match the policy?
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda ölçme ve değerlendirme, gerek araştırmacılar gerekse yabancı dil öğretiminde söz sahibi olan kişi ve kurumlar tarafından giderek daha çok ilgi görmeye başlamıştır. Ölçme ve değerlendirme, yabancı dil öğretme ve öğrenme uygulamaları için bir ayna niteliği taşıdığı ve etkililikleri konusunda geri dönüt sağladığı için yabancı dil öğretiminde ikinci planda bırakılmamalıdır. İngilizce öğrenme sürecinin başlangıcında olan küçük yaştaki öğrenciler, doğaları gereği yetişkinlerden farklıdırlar. Bu nedenle bu öğrencilere uygulanan ölçme ve değerlendirme uygulamaları büyük dikkat gerektirmektedir. Bu nedenle, dil öğretimi konusunda hem ulusal hem de uluslararası alanda sürekli yenilikler yapılmaktadır. Dışarıdan bakıldığında her şey yolunda görülse de, sınıf içi uygulamalarda durumun olması gerekene uygun olup olmadığının anlaşılması gereklidir. Bu bilinçle, bu çalışma ortaokullarda eğitim veren İngilizce öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme uygulamaları üzerine bir inceleme niteliği taşımaktadır. Bu çalışma ayrıca Milli Eğitim Bakanlığı tarafından oluşturulan İngilizce Öğretim Programı ile ortaokullarda eğitim veren İngilizce öğretmenlerinin ölçme değerlendirme uygulamaları arasındaki tutarlılığı incelemektedir. Bu çalışma 2017-2018 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi sonunda gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma Denizli'nin merkez ilçelerindeki ortaokullarda eğitim veren 152 İngilizce öğretmeninin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri nicel ve nitel olmak üzere beşli Likert tipi anketler ve öğretmenlerin İngilizce ölçme değerlendirmelerinde kullandıkları sınav kâğıtları yoluyla toplanmıştır. Anketler üzerindeki verilerin incelenmesinde SPSS 24 betimleyici istatistik analizi, sınav kâğıtlarının incelenmesinde içerik ve doküman analizi uygulanmıştır. Bulgular İngilizce Öğretim Programıyla İngilizce öğretmenlerinin ölçme değerlendirme uygulamaları arasında tutarsızlık olduğunu göstermiştir. İngilizce öğretmenlerinin iletişimsel yeterlilikten çok dil bilgisi ağırlıklı klasik sınavlar hazırladıkları saptanmıştır. In the last decades, testing and assessment have gained increasing attention by both researchers and the stakeholders in the field of language teaching. On the grounds that assessment stands for a mirror of teaching and learning practices and feedback about their effectiveness, it could never be ignored or be of secondary importance in language teaching and learning. Another issue of rising attention in the field is young learners. That group of language learners who are at the preliminary stages differ from adult learners in nature. Thus, the practices of teaching and assessment in young learners' classrooms require great care. Based on this, there exist continuous revolutions in the language teaching policies both nationally and internationally. When looking at the situation it seems promising. However, it is significant to look inside the classrooms to realize whether the actual performance reflects the ideal one. With this awareness, this paper represents an investigation of EFL teachers' practices of assessment in young learners' classrooms. Furthermore, it attempts to find out the consistency between the policy and EFL teachers' in-class practices of assessment in lower-secondary schools. This study was conducted at the end of the spring term of 2017-2018 academic year. The participants were 152 EFL teachers working in lower-secondary schools in the central districts of Denizli. Data were collected via five-point Likert-scale questionnaires and teachers' assessment documents. SPSS 24 was applied for the descriptive analysis of data on the questionnaires; document and content analysis were applied for the data on the assessment documents. Results indicated inconsistency between the policy and practices of EFL assessment in lower-secondary schools. EFL teachers tended to design traditional paper and pencil tests based on language structure rather than testing their communicative competence.
Collections