Scratch destekli matematik öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler konusundaki akademik başarılarına ve tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Scratch yazılımı kullanımının öğrencilerin cebirsel ifadeler konusundaki akademik başarısına ve cebir tutumuna etkisini incelemektir. Öncelikle cebirsel ifadeler konusu üzerine Scratch destekli öğrenme etkinlikleri içeren ders planları hazırlanmıştır. Bu çalışmada nicel ve nitel yöntemlerden yararlanılmış olup nicel kısımda, ön test-son test deney-kontrol gruplu eşitlenmemiş yarı deneysel desen kullanılmıştır. Ağrı ilinde bulunan bir devlet okulunun seçkisiz olarak seçilen 6. sınıf öğrencilerinden deney ve kontrol grubu (16+16) oluşturulmuştur. Deney grubuna Scratch destekli öğrenme etkinlikleri içeren ders planı uygulanırken, kontrol grubuna ise öğretim programına uygun dersler yapılmıştır. Bu gruplara cebirsel ifadeler başarı testi hem ders öncesi ön-test olarak hem de ders sonrası son-test olarak uygulanmıştır. Cebire yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla da cebir tutum testi iki gruba da ön-test ve son-test olarak uygulanmış ve deney grubu öğrencilerine her Scratch etkinliği sonunda yazılı görüş formları verilip düşünceleri incelenmiştir. Elde edilen bulgular neticesinde Scratch destekli öğrenme etkinliklerinin cebirsel ifadeler konusundaki başarısı ve cebir tutumu üzerinde olumlu yönde anlamlı bir fark oluşturduğu görülmüştür. Öğrenciler Scratch uygulamalarını ilgi çekici, başarıyı arttırıcı ve eğlenceli bulmuşlardır Dolayısıyla Scratch destekli öğrenme etkinliklerinin matematiğin diğer konularına da uyarlanabilir olduğu konusunda öğretmenlere hizmet içi eğitimler şeklinde verilebilir. The purpose of this study is to investigate the effect of using Scratch software on students' academic achievements and algebra attitudes in the algebraic expressions. First of all, lesson plans including Scratch supported learning activities were prepared on the algebraic expressions. Both quantitative and qualitative research methods were utilized. In the quantitative part, pretest-posttest experimental-control group non-equivalent quasi-experimental method was used. Algebraic expressions achievement test was developed by taking into consideration the objectives of algebraic expressions in the curriculum of the Ministry of National Education. Experimental and control groups (16 + 16) were formed by randomly selecting 6th grade students in a public school located in Ağrı province. Scratch-based learning activities were applied to the experimental group, whereas the control group received the lessons based on the mathematics curriculum. The algebraic expressions achievement test was applied to both groups as pre-test and post-test. To determine their attitudes towards algebra, the algebra attitude test was applied to both groups as pre-test and post-test. The experimental group students were given interview forms at the end of each Scratch activity and their thoughts were examined. As a result of the findings, it was shown that Scratch supported learning activities had a significant benefit on the achievement of algebraic expressions and algebraic attitude. Students found the Scratch applications as interesting, achievement-enhancing and enjoyful. Therefore, it was suggested that Scratch supported learning activities could be applied to other subjects of mathematics and in-service trainings could be given to teachers.
Collections