5. sınıf öğrencilerin tablo ve grafiklere yönelik problem durumlarına uygun problem kurma becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı 5.sınıf öğrencilerinin tablo ve grafikler ile ilgili problem durumlarına uygun problem kurma becerilerini incelemektir. Çalışma yöntemi, öğrencilerin problem kurma becerilerini ayrıntılı bir şekilde incelemeyi hedeflediği için nitel araştırma yöntemi olarak belirlenmiştir. Bir devlet okulunda 5. sınıflardan seçilen örneklemden toplam 15 öğrenci ile çalışılmıştır. Öğrencilere, çalışmanın hedefine ulaşmak için pilot uygulama ve uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanan 9 problemden oluşan bir problem kurma ölçeği verilmiştir. Öğrencilerden veri işleme alanı ile ilgili problem kurma durumlarına uygun kurabilecekleri kadar problem kurmaları istenmiştir. Problemler kurulduktan sonra öğrencilere yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Veri analizi olarak içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracından elde edilen bulgular incelendiğinde öğrencilerin problem cümlesi kurmada zorlandıkları ve oluşturulan soru cümlelerin büyük bir kısmının alıştırma kategorisi ile ilgili olduğu görülmüştür. Elde edilen bulgu sonuçlarına göre problem kurma becerisi ile ilgili önerilerde bulunmuştur. Elde edilen bulgulara göre çalışmada kullanılan ölçek farklı problem kurma çalışmalarında kullanılabilir ve öğrencilerin problem kurma becerilerini geliştirmek için öğretimde ve ders kaynaklarında daha fazla problem kurma çalışmalarına yer verilebilir. 2020, 0 sayfaAnahtar Kelimeler: Alıştırma, Grafik, Problem, Problem Kurma, Tablo The aim of this study is to examine the 5th grade students' problem-posing skills appropriate to the problem situations (unstructured, semi-structured and structured) related to tables and graphs. The study method was determined as a qualitative research method as it enables to examine the problem-posing skills of the students in detail. In a public school, a total of 15 students, 5 of whom participated pilot, were included to this study. In order to achieve the objective of the study, the students were given a scale of 9 problems, which was prepared in line with the pilot study and expert opinions. The students were asked to pose as much as problems to be able to construct problems related to scoreboard, frequency table and column graph. After the problems were posed, semi-structured interview form was applied to the students. Content analysis method was used for data analysis.When the findings gathered from the data collection tool were examined, it was seen that the students had difficulty in posing a problem sentence and a large part of the question sentences generated were related to the exercise category. Suggestions for further studies were given with respect to data gathered.With respect to data gathered, problem posing scale could be used in further studies that would study problem posing. Besides, instructional processes and including this topic more in textbooks would be the suggestions of this study. 2020, 0 pagesKeywords: Exercise, Graph, Problem, Problem Posing, Table.
Collections