Öğrencilerin müzik dersine ilişkin motivasyonlarını artırmaya yönelik müzik öğretmeni çalışmalarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireyin istediği hedefe ulaşmasındaki en büyük etken, içerisinde barındırdığı motivasyon düzeyidir. Motive olmuş öğrencilerin öğrenim hayatlarında daha başarılı ve aktif olacaklarını söyleyebiliriz. Bu araştırma, öğrencilerin müzik dersine ilişkin motivasyonlarını artırmaya yönelik müzik öğretmenlerinin hangi çalışmaları hangi düzeyde gerçekleştirdiklerini görebilmek amacı ile yapılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim yılı içerisinde Antalya'nın Alanya ve Manavgat ilçesindeki ortaokullarda görev yapan 58 müzik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada kullanmak için hazırlanan ölçek, uzman görüşleri de alınarak 5'li likert tipi 34 madde olarak belirlenmiştir. Uygulama sonrasında yapılan faktör analizi neticesinde dört alt boyutta toplanan ve 22 maddeden oluşan Öğretmen Motivasyon Desteği Ölçeği geliştirilmiştir. Ölçeğin geçerliğini sağlamak amacıyla açımlayıcı faktör analizi (AFA) ve doğrulayıcı faktör analizi (DFA) yapılmıştır. Ölçeğin güvenirlik hesaplaması sonucu alfa değeri .893 bulunmuştur. Araştırmanın istatiksel çözümlemeleri için yüzde-frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, Mann Whitney-U testi ve Kruskal Wallis testi uygulanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; müzik öğretmenlerinin motivasyon artırma çalışmaları, ders işleyiş ve değerlilik alt boyutlarında kadınlar lehine anlamlı farklılık göstermiştir. Özendirme alt boyutunda, özel okulda çalışanlar ve müzik dersliği olan öğretmenler lehine anlamlı farklılık bulunmuştur. Mesleki kıdem ve sınıf mevcudu değişkenleri ele alındığında herhangi bir alt boyutta anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Maddeler genel olarak ele alındığında müzik öğretmenlerinin kendi başlarına yapabilecekleri motivasyon artırma çalışmaları yüksek seviyede çıkarken, maddi ve manevi yardım gerektiren bazı motivasyon çalışmaları, görece daha düşük seviyede kalmıştır. Anahtar Kelimeler: Motivasyon, eğitimde motivasyon, müzik eğitiminde motivasyon The most important factor in achieving the desired goal is the level of motivation that the individual possesses. We can say that motivated students will be more successful and active in their education lives. This research was made to increase the motivation of students about music lesson and to see which works music teachers perform at which level.The study group of the research consists of 58 music teachers working in secondary schools in Alanya and Manavgat district of Antalya in 2018-2019 academic year. The scale prepared for use in the study was determined as 34 items with 5 likert type by taking expert opinions. As a result of the factor analysis conducted after the application, Teacher Motivation Support Scale, consisting of 22 items, which was collected in four sub-dimensions, was developed. In order to ensure the validity of the scale, explanatory factor analysis (AFA) and confirmatory factor analysis were done. The value of alfa was found .893 as a result of the reliability calculation of the scale. Percentage- frequency, arithmetic mean, standart deviation, t test, Mann Whitney – U test and Kruskal Wallis were applied for statistical analysis of the research.According to the results of the research; the motivation efforts of music teachers showed a significant difference in favor of women in the sub-dimensions of lesson functioning and value. In the subscale of encouragement, a significant difference was found in favor of teachers working in private schools and teachers who have music classrooms. When the variables of seniority and class size were considered, no significant difference was found in any sub-dimension. When the items were considered in general, the motivation activities that music teachers could do on their own were high, while some motivation works that required financial and moral assistance remained relatively low.Keywords: Motivation, motivation in education, motivation in music education
Collections