Güzel sanatlar liselerine öğrenci yönlendirmede yaşanan problemlerin öğretmen ve öğrenci açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Güzel Sanatlar Liseleri müzik bölümleri mesleki müzik eğitimi veren kurumlar olup, ortaokul kademesinden sonra dört yıllık eğitim veren liselerdir. Bu kurumların müzik bölümlerinden mezun öğrenciler Konservatuvarları, Güzel Sanatlar Fakülteleri Müzik Bilimleri veya üniversitelerin Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilimlerini tercih etmektedirler. Güzel Sanatlar Liselerine başvurunun son dönemlerde azalması sebebiyle, bu liselere nitelikli öğrenci seçimi zorlaşmış ve dolayısıyla da bu liselerden mezun öğrenci kalitesinde de düşüş görmek kaçınılmaz olmuştur. Bu araştırma, Güzel Sanatlar Liselerine öğrenci yönlendirmede yaşanan problemleri, bulgular doğrultusunda gün yüzüne çıkararak, bu bulgular sonrasında da bu kurumlara nasıl nitelikli öğrenci yönlendirilebilir sorusuna çözüm önerisi hazırlamak amacı ile yazılmıştır.2018-2019 eğitim/öğretim yılında Uşak/Merkez sınırları içerisindeki ortaokullarda görev yapmakta olan müzik öğretmenlerine ve o ortaokullarda eğitimine devam eden sekizinci sınıf öğrencilerine anket uygulanmıştır. Öğretmen ve öğrenciler için iki farklı anket hazırlanıp anketlerin birinci bölümü demografik bilgiler, ikinci bölümünde ise beşli likert tipinde maddeler hazırlanmıştır. Öğretmen anketinin ikinci bölümü olan 13 maddelik soru Cronbach's Alpha testine tabi tutulup yeterli düzeyde güvenirlilik kat sayısının var olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrenci anketinin ikinci bölümünde 19 maddelik soru hazırlanmış olup Cronbach's Alpha testinin ardından, Açıklayıcı Faktör Analizi uygulanmıştır. Uygulanan Faktör analizi sonucunda alt problemlerle paralel olarak 'bilgi, ilgi, LGS ve aile etkisi adı altında dört alt boyut oluşturulup verilerin analizi gerçekleştirilmiştir. Değişkenler arasındaki anlamlı ilişki durumunu ölçmek içinse öğrenci anketinde T Testi uygulanmıştır.Bulgular doğrultusunda, müzik öğretmenlerinin yetenekli öğrencilerin aileleriyle işbirliğinin az olması ve bu ailelerin Güzel Sanatlar Liselerini saygın bulmadıkları ortaya çıkmıştır. Öğrenciler müzik öğretmenliği mesleğini yapılabilecek bir meslek olarak görmesi ve GSL'ler hakkında bilgi ve ilgi düzeylerinin fazla olmasına karşın LGS' de sorumlu olduğu derslerin daha öncelikli olarak gördükleri ikilemi ortaya çıkmıştır. Ayrıca müzik öğretmenlerinin bu kurumlar hakkında öğrencileri yeteri düzeyde bilgilendirmediği, öğrencilerin kendi imkânlarıyla bilgiler edindiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Müzik eğitimi, mesleki müzik eğitimi, Güzel Sanatlar Lisesi High Schools of Fine Arts music departments, which provide vocational music education, are institutions providing four years of education after the secondary school level. The students who graduate from the music departments of these institutions prefer the Music Education Departments of the Conservatoire, the Faculty of Fine Arts, the Department of music Sciences or the Faculty of education of universities, the Department of Fine Arts Education. Due to the recent decline in applications to High Schools of Fine Arts, the selection of qualified students to these high schools became difficult and therefore it was inevitable to see a decline in the quality of students graduating from these high schools.In the 2018-2019 academic year, a questionnaire was applied to the music teachers working in the secondary schools within the boundaries of Uşak / City Centre and the eighth- grade students attending the secondary schools. Two different questionnaires were prepared for teachers and students, demographic information was included in the first part of the questionnaires and the second part was prepared with five Likert type items. In the second part of the teacher questionnaire, them 13-item question was subjected to Cronbach's Alpha test and it was concluded that there was sufficient reliability coefficient. In the second part of the student questionnaire, a 19-item question was prepared and after Cronbach's Alpha test, Explanatory Factor Analysis was applied. As a result of the applied Factor Analysis, four sub-dimensions were created under the name of 'knowledge, interest, high school entrance system (LGS) and family influence ' in parallel with the sub-problems and the analysis of the data was carried out. The T-test was used in the student questionnaire to find out the significant relationship between the variables.The findings revealed that music teachers had little cooperation with the families of talented students and that these families did not find High Schools of Fine Arts prestigious. Although the students perceive the profession of music teaching as a profession and have a high level of knowledge and interest about high schools of fine art, the school subjects that they are responsible for high school entrance exam have emerged as a priority. Furthermore, it was concluded that the music teachers did not inform the students about these institutions adequately and that the students acquired information by their own efforts.Keywords: Music education, vocational music education, High School of Fine Arts
Collections