İzmir yöresinde geleneksel boncuk üretimi ve koruma önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kültürel miras ait olduğu topluluğun günlük, törensel ritüellerini, gelenekve görenekleri ile birlikte yaşam tarzını ifade eden bilgi ve belgelerden oluşur.Gelecek kuşakların atalarının yaşam biçimini, aynı zamanda kullandığı objeleri,nesneleri hangi ortamlarda, hangi nedenler ile hayatın içine aldıklarını anlamalarıiçin katkıda bulunur. İnternet ağının yaygın kullanımı neticesinde iletişim veetkileşimin oldukça hızlandığı günümüzde bireylerin birbirinin aynısı olmaktankorumanın yollarından biri de kültürel mirası korumaktır.Bu tezin amacı kültürel miras kavramı içine giren taşınabilir kültürelmiraslarımızdan biri olarak kayıtlara geçen geleneksel cam ve cam nazarboncuğun gelecek nesillere aktarımı amacı ile yapılan araştırmaları kapsayan birçalışma olarak hazırlanmıştır. Bu çalışma 3 ana bölüm olarak ele alınmıştır.Birinci Bölüm Camın Tanımı, Yapısı ve Tarihçesi, İkinci Bölümde Nazar veİzmir Yöresi (Görece-Nazarköy) Cam Nazar Boncuğu Üretimi ana başlıklarıaltında değerlendirilmiştir. Ayrıca İzmir Cumaovası (Menderes) Görece'de CamBoncuk-Nazar Boncuğu Yapımı ve İzmir Kemalpaşa Nazar Köyde Cam Boncukyapımı açıklanmıştır. Üçüncü bölümde Koruma Kültürü ve Geleneksel CamBoncuk Üretiminin Korunması, başlıkları altında irdelenmiştir. Değerlendirme veSonuç kısmında ise kültürel mirasın aktarımını nasıl sağlanabileceği konusundagünümüzde halen çalışır durumda bulunan geleneksel cam ocaklarınınsürdürülebilirliğini sağlayabilmek için çözüm önerileri olarak kültürel turizm,çalışabilir durumda açık hava müzesi konumuna gelen ocaklarda workshop gibicam çalışmaları öneriler sunulmuştur. Cultural heritage consists of knowledge and documents that express thedaily ceremonial rituals, the lifestyle together with the traditions and customs ofthe community to which it belongs. It contributes to next generations forunderstanding the lifestyles of their ancestors, as well as the objects they used , inwhat environments and for what reasons they used them in life. As a result of thewidespread use of the internet network, communication and interactionsignificantly accelerated nowadays, one of the ways to conserve individuals frombeing the same as each other is to conserve the cultural heritage.The aim of this thesis is to study the traditional glass and glass evil eye bead,which is recorded as one of our movable cultural heritage, which is included in theconcept of cultural heritage, in order to transfer it to next generations. This studyis considered as 3 main chapters.Chapter one presents the definition, structure and history of glass; in thesecond chapter, the main titles of evil eye belief and glass evil eye bead making inİzmir region (Görece-Nazarköy) were examined. Also the glass bead - evil eye beadmaking in İzmir Cumaovası (Menderes) Görece and glass bead making in İzmirKemalpaşa Nazarköy were described. The third chapter was examined under thetitles of the conservation culture and the conservation of traditional glass beadmaking. In the evaluation and conclusion chapter, for the transfer of culturalheritage; cultural tourism and glass works such as workshop in glass furnaceswhich became open-air museums are presented as solution suggestions in order toensure the sustainability of the traditional glass furnaces that are still in operationtoday.
Collections