Performance analysis of web servers based on access patterns to different file types in distance education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
oz UZAKTAN EĞİTİMDE KULLANILAN DEĞİŞİK DOSYA TİPLERİNE ERİŞİM YAKLAŞIMLARINA DAYALI AĞ SUNUCULARI PERFORMANS ANALİZİ Çetiner, Mete Hakan, Yüksek Lisans, Bilişim Sistemleri Bölümü Tez Yöneticisi: Doç. Dr. Zeynep Onay Yardımcı Tez Yöneticisi: Dr. Y. Murat Erten Şubat 2000, 82 sayfa Bu çalışma, uzaktan eğitimde kullanılan değişik dosya tiplerine erişim yaklaşımlarına dayalı ağ sunucuları performans analizini amaçlamaktadır. Bu çerçevede tezde, ana hatları ile uzaktan eğitim, Dünya Çapmda Ağ (World-Wide Web) temelleri ve ağ sunucuları erişim kütülderinin analizi ile yapılan iş yükü nitelendirmesi ele alınmaktadır. Bu çalışmanın amaçlan doğrultusunda, `METU- Online`, `EĞİTEN` ve `EGITEN-SELCUK` ağ sitelerinin erişim kütükleri incelenmektedir. Yerleşke içinde ve dışında olan öğrenciler için dönem bazında ağ tabanlı ders imkanları sağlamayı amaçlayan sözkonusu üç sitenin yapılandırılması Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Enformatik Enstitüsü' nde gerçekleştirilen çalışmalara dayanmaktadır. Tez, sekiz ortak iş yükü niteliğinin tanımlanması ve Ağ sunucularının tepki sürelerini iyileştirmede ve iş yüklerini azaltmada temel bir anahtar konumunda olan performans unsurunun arttırılmasına yönelik belge kaşeleme stratejilerine dayalı önerilerin açıklanması ile sonuçlanmaktadır. Anahtar Kelimeler : Uzaktan Eğitim, îş Yükü Nitelendirmesi, Ağ Sunucusu Performansı. iv ABSTRACT PERFORMANCE ANALYSIS OF WEB SERVERS BASED ON ACCESS PATTERNS TO DIFFERENT FILE TYPES USED IN DISTANCE EDUCATION Çetiner, Mete Hakan, M.Sc, Department of Information Systems Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Zeynep Onay Co-Supervisor: Dr. Y. Murat Erten February 2000, 82 pages This study aims to improve the performance of Web servers used for distance education based on access patterns to different file types used. In this framework, an overview of distance education, the World-Wide Web basics and the workload characterization, which is carried out using analysis of Web server access logs are discussed. For the purposes of this study, the access logs of three Web sites; `METU- Online`, `E?İTEN` and `EGITEN-SELCUK` are examined. The development of all these sites have their roots in studies of the Informatics Institute at Middle East Technical University which provides Web-based courses for in and out campus students on a semester basis. The thesis concludes with the identification of eight common workload characteristics and recommendations based on document caching strategies for performance enhancements, which constitute a principal key to improve response times and reduce workloads of Web servers. Keywords : Distance Education, Workload Characterization, Web Server Performance. m
Collections