Virtual sand table: A rapit synthetic environment generation tool
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Muharebe alanlarının görselleştirilmesi savaş planlarının yapılması ve güncel durumun gözlenmesi amacıyla ordular tarafından kullanılan 2000 yıllık bir tekniktir. Arazinin üç boyutlu olarak temsil edildiği kum sandıkları ve minyatür birlik figürleri muharebe sahası görselleştirilmesinde kullanılan esas araçlardır. Bilgisayar teknolojilerindeki gelişmeler kişisel bilgisayarları 1970'li yılların başından itibaren klasik kum sandıklarının karşısına bir rakip olarak çıkartmıştır. Günümüzde bir çok muharebe sahası görselîeştirme yazılımı klasik kum sandıklarının yerini almaya başlamıştır. Bu yeni araçlar daha hızlı, daha iyi ve çok daha esnek olan sanal ortamlar sunmaktadır. Bu konudaki talep bir çok yazılım firmasının bu alanda yatırım yapmasına neden olmuştur. 2003 yılındaki Irak savaşında bir çok televizyon kanalı güncel durumu görselleştirmek için bu araçları kullanmıştır. İnsanlar Saddam Hüseyin'in sarayları üzerinde sanal uçuşları seyretmiştir. Türk Kara Kuvvetleri de kendi özel gereksinimleri nedeniyle bilgisayar tabanlı bir muharebe görselîeştirme aracına ihtiyaç duymaktadır. Bu ihtiyaç çok pahalı olan CBS çözüm paketlerinin 3B görselîeştirme modülleri ile karşılanmaktadır. Ancak bu detaylı CBS paketlerinin kısmi kullanımı bile tam lisans ücreti gerektirmektedir ve bu da savaş alanlarının görselleştirilmesini üst düzey karargahlarla sınırlamaktadır. Bu tez çalışmasının amacı Türk Kara Kuvvetlerinde halen kullanılmakta olan klasik kum sandıklarının yerine geçecek olan bir sentetik ortam oluşturma yazılımı geliştirmektir. Bu yazılımın askeri öğrencilerin eğitimine katkıda bulunacağına ve takım, bölük ve tabur komutanlarının tatbikat ve operasyonlarda daha hızlı ve daha iyi plan yapmasına yardımcı olacağına inanıyoruz. Bu yazılım ayrıca yurtdışı kaynaklı benzer yazılım alımlarını da azaltacaktır.Anahtar Kelimeler: Muharebe sahası görselleştirmesi, kum sandığı, sentetik ortam oluşturma, arazi oluşturma, sanal ortam, harp oyunu ortamı Battlefield visualization is a 2000-year old technique used by armies to plan or to follow the current situation. The sand table, a wooden box as a three- dimensional representation of any terrain, and miniature figures that represent military units are the main tools used to visualize battlefield. The advance in computer technologies introduced PCs as a new rival against the conventional sand tables in early 1970s. Nowadays, various battlefield simulation software are replacing the conventional sand tables. These new tools offer virtual environments, that are faster, better and more flexible. The demand for such software triggered many companies to invest in this field. During Iraq war in 2003, many TV channels visualized current situation by using these tools. People watched virtual flights over the palaces of Saddam Hussein. A similar need for computer-based battlefield visualization tool arose in the Turkish Army in view of her custom needs. The requirement for computer-based battlefield visualization tool is mostly met by 3D visualization modules of high expense GIS solution packages. However, partial use of such complicated GIS software still requires the full license fees, which in turn limits the visualization of battlefields around high-level headquarters This thesis is intended to develop a synthetic environment generation tool that replaces the existing conventional sand tables used by Turkish Army. We believe that this software will contribute to the improvement of cadet training and provide team, company and battalion commanders with better and faster plans in exercises or real operations. It will also reduce the import of similar software. Keywords: Battlefield visualization, sand table, synthetic environment generation, terrain generation, virtual environment, war game environment
Collections