Lacation-based mobile commerce using mobile agents
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geleneksel alışveriş aktiviteleri, alışveriş listesi oluşturulması, daha önceki alınan ürünlerle yapılan karşılaştırma ile birlikte ilk fiyat tahmini, ve verilen kriterlere göre uygun bir dükkan arayışını kapsamaktadır. Elektronik ticaretin gelişimi ile alıcı artık satıcının web sitesinden bir ürünü arayabilir, değerlendirebilir ve kredi kartı ile alabilir. Ve bu ürün hemen hemen dünyanın herhangi bir yerinde bulunan alıcının evine dağıtılabilir. Gezgin ticaret fikri gerçek hayat ile internet alışverişini birleştirmektedir. Bu tez gezgin bilgisayarlar, konum farkındalığı ve gezgin yazılım ajanlarını gezgin ticaretin anahtar bileşenleri olarak tartışmaktadır. Gezgin kullanıcının dünyası ve ona ilişkin alışveriş içeriğini gerçeklemek için bu bileşenler arasında ilişkiler kurulmaktadır. Bununla beraber, Xshopping adlı sisteme ilişkin sistem ihtiyaçları, tasarım elemanları, uygulama detaylarını anlatmaktadır. Sistem, müşteriye ilgilendiği ürünleri bulabilmesi için konum temelli işlevler sunmaktadır. Bu sistem, coğrafi konum belirleme sistemi ile donatılmış PocketPC'de çalışan bir istemci modülü, dükkan sahibi ve kullanıcının yazılım ajanlarının en uygun fiyatlar için etkileşimde bulunabildiği 'buluşma alanı' adında yönetim platformunu ve dükkan sahibinin ürünleri ve promosyon bilgilerini organize edebildiği bir dükkan modülünü içermektedir. Buna ek olarak tez, bir tartışma ile sonuçlanmakta, açık-kapalı alan kullanımı, yazılım donamın uyumsuzlukları gibi bazı geliştirme zorluklarına işaret etmekte ve sisteme ilişkin sonraki yönleri vermektedir. Anahtar Kelimeler: Gezgin Yazılım Ajanları, Gezgin Bilgisayar, Konum Farkındalığı Traditional street shopping activities mainly cover all the aspects of preparation of a shopping list, initial price estimation, comparison with previously bought items and search for an appropriate shop for the given conditions. With the emergence of electronic commerce, now the buyer can search, evaluate and purchase an item from a seller's Internet site with his credit card and the item can be delivered to the buyer's home almost anywhere in the world. Mobile commerce (m-commerce) idea combines both real life and Internet shopping. This thesis discusses mobile computing, context-location awareness and mobile agents as key components of m-commerce. It establishes relations between these components to realize the mobile user's realm and related shopping content. Consequently, the thesis provides a business model and describes the system requirements, design elements and implementation details of a system called XShopping. The system provides location-based search functionalities to the customers to find the products they are interested in. This system consists of a client module which works on a PocketPC equipped with a Geographical Positioning System (GPS), a management platform module called `Meeting Place` where customer's and shop owner's agents interact for the best possible deal, and a shop a module which shop owner can organize their product and promotion information. In addition, the thesis concludes with a discussion and points out several development challenges such as indoor-outdoor usage issues, hardware-software compatibilities and provides next directions for the system. Keywords: Mobile Agent, Mobile Computing, Location Awareness
Collections