A distributed online curriculum and courseware development model
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, dağıtık çevrimiçi müfredat ve ders materyali (DÇMDM) geliştirmemodeli önerilmektedir. Yüksek kalitede, düşük maliyetle zamanında ürüngeliştirme ihtiyacında olan ve de aynı zamanda dağıtık olarak akademik ya da özelkurumlarda çalışan işbirlikçi ders materyali geliştirme takımları DÇMDMgeliştirme modelinin kullanıcılarıdır. Öğretim tasarımı ve yazılım mühendisliğidisiplinlerinden ilgili özellikler birleştirilerek kullanılabilirlik, özelliklebiçimlendirici ve sonuç değerlendirme, birlikte işlerlik ve yeniden kullanılırlıkgibi kavramlar modele entegre edilmişlerdir.Araştırma, çevrimiçi müfredat ve ders materyali geliştirme ile ilgili farklıuygulamaları ortaya çıkaran ayırt edici özellikleri olan dört durumun incelendiğiviikolektif durum çalışması olarak gerçekleştirilmiştir. DÇMDM geliştirme modeliincelenen durumlardan çıkan sonuçlar ve literatür araştırması kullanılarakönerilmektedir. Model lineer sistem geliştirme yaklaşımlarının dezavantajlarınıgidermek için tekrarlanan artışlı ve çevik yazılım geliştirme yaklaşımlarınıkullanmaktadır. Bu da kaliteli ve kısa sürede kullanıma sunulabilir ürünlergeliştirmeyi sağlar. Bunun yanında, sürekli iletişim, değerlendirme vegeribildirim, iyi proje yönetimi ve değişikliklere adapte olabilme gerekli özelliklerolarak entegre edilmişlerdir. DÇMDM geliştirme modeli önceki lineer vedeğişime adapte olamayan modellerden tüm bu yönlerden farklıdır.Anahtar Kelimeler: Sanal öğrenme ortamları, Çevrimiçi müfredat ve dersmateryali geliştirme, e-öğrenme, uyarlamalı yazılım geliştirme A distributed online curriculum and courseware (DONC2) development model isproposed in this study. Collaborative courseware development teams which maywork in distributed academic or private institutions who need to develop higherquality, reduced cost, on time products are the users of DONC2 developmentmodel. The related features from the disciplines of instructional design andsoftware engineering were combined and concepts like usability, especially interms of formative and summative evaluation, interoperability and reusabilitywere integrated into the model.The research is conducted as a collective case study, including four cases withdistinctive characteristics to reveal the several practices in online curriculum andvcourseware development work. The DONC2 development model was proposedusing the results gathered from the investigated cases and a literature survey. Themodel uses the iterative incremental and agile software development approachesin order to overcome the disadvantages of other linear system developmentapproaches. This enables building releasable products in short time periods withincreased quality. Furthermore, continuous communication, evaluation andfeedback as well as good project management and readiness to adapt to changesare integrated as the essential characteristics. DONC2 development model isdifferent than previous linear and non-adaptive models in all of these aspects.Keywords: Virtual learning environments, online curriculum and coursewaredevelopment, e-learning, adaptive software development
Collections