Disfluency in second language: A study of Turkish speaker of English
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı ikinci dilde konuşmadaki aksaklıkları ve el ve baş hareketlerini, tanıdıklıktanıdıkolmama, somut konu tipi-soyut konu tipi, anadilinde konuşan konuşmacı ile konuşmaikincidilinde konuşan konuşmacı ile konuşma gibi koşullar altında incelemektir. Çalışmanınörneklemi Orta Doğu Teknik Üniversitesi'ndeki Temel İngilizce Bölümünden (TİB) 16 öğrencive 3 okutman ve Modern Diller Bölümü'nden bir okutmandır. Okutmanlardan ikisinin ana diliİngilizce, diğerlerinin Türkçe'dirHer öğrenci makarna yapma, yön tarif etme, bahar şenliği ve çakışan sınavlar ve dininyaşantımıza etkisi konular üzerinde kendisine atanan okutmanla konuşmuştur. Bu konuşmalargörsel ve işitsel olarak kaydedilmiştir. Daha sonra, kaydedilmiş veriler konuşmadakiaksaklıklar, el-baş hareketleri ve kontrol edilen değişkenler arasındaki ilişkileri nicelikselolarak araştırmak ve ortaya çıkarmak için yazılı hale getirildi.Levelt'in konuşma üzerine ve Krauss'un vücüt dili üzerine olan modelleri bu çalışmada temelçerçeve olarak kullanılmıştır.Ortaya çıkan karmaşık sonuçları açıklamak için İkili KodlamaTeorisi ve Dil-üstü Farkındalık Teorisi Kullanılmıştır.Bu çalışmanın sonucunda, katılımcıların , kısa süreden ve konu özelliğinden dolayı belirlenensomut konuda daha akıcı konuştukları ortaya çıkmıştır. Benzer olarak, katılımcıların tanıdıklarıbiri ile konuşmaları veya ana dili İngilizce olan biri ile konuştukları durumlarda daha akıcıkonuştukları ortaya çıkmıştır. The purpose of this study is to investigate disfluency and gesture in the second language underspecific conditions such as familiarity vs. non-familiarity, concrete topic type vs. abstract topictype and speaking with native speaker vs. speaker with non-native speaker. The sample of thisstudy was sixteen students from the Department of Basic English in Middle East TechnicalUniversity (DBE), three instructors from DBE and one instructor from Modern LanguageDepartment in Middle East Technical University. Two of the instructors are native and the restof them are non-native speakers of English.With an assigned instructor each student spoke on the following topics: making spaghetti, givingdirections, spring festival and clashing midterms, and effects of religion on our life. Theconversations on each topic were recorded audio-visually. Then the audio-visual data wasannotated in terms of linguistic and gestural elements. In order to explore the relation amongdisfluency, gesture and controlled variables, quantitative data analysis methods were used.Levelt?s speech production and Krauss?s gesture production model were used as a basicframework. Dual Coding theory and Metalinguistic Awareness Theory was used to explainintricate results of the present study.As a result of the study, it was found that in the concrete topic condition, learners speak morefluently because of time and topic effects. Similarly, in the condition of familiar addressee andnative speaker, learners speak more fluently than they do when speaking with a non-familiar or anon- native speaker.
Collections