Factors that affect the duration of CMMI-based software process improvement initiatives
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yazılım süreç iyileştirme (YSİ) için geliştirilen referans modelleri, süreçleri değerlendirirken ve iyileştirirken ne yapılacağına dair yardımcı olurken, nasıl sorusuna cevap vermez. YSİ başarısını etkileyen etmenleri saptamaya veya etkin ve stratejik uygulama modellerini bulmaya çalışan bir takım çalışmalar olmuştur. Ancak bu çalışmalar, bu etmenlerin, YSİ süresi ya da hızlandırılmış YSİ üzerine etkileri ile ilgili soruları yanıtlamamaktadır.Bu çalışma, CMMI tabanlı YSİ süresini etkileyen etmenleri incelemeyi amaçlamaktadır ve iki aşamadan oluşmaktadır. İlk aşamada, literaturde yayımlanmış örnek olay çalışmalarına dayalı olarak YSİ başarısını etkileyen etmenler saptanmış ve bu etmenlerle ilişkili hipotezler oluşturulmuştur. Çalışmanın ikinci aşamasında, hipotezler, süreç iyileştirme çalışmalarının bir sonucu olarak altısı CMMI-Seviye 3 sertifikasyonu kazanmış yedi firmada yürütülen nitel araştırma sonuçlarına göre gözden geçirilmiştir. Çalışma, incelenen örnekler bağlamında, hem yönetim desteğinin ve katılımının hem de süreç belgelemenin, CMMI tabanlı YSİ süresini kısaltmakta önemli etkisi olduğunu göstermiştir. Reference models developed for software process improvement (SPI) provide guidelines about what to do while assessing and improving the processes, but they do not answer the questions of how. There have been a number of studies that try to find effective and strategic implementation models or to identify factors that affect the SPI success. However, these studies do not provide answers to questions about the effect of these factors on SPI program duration or accelerated SPI studies.This study aims to investigate the factors that affect CMMI-based SPI duration. It consists of two phases: in the first phase, factors that influence SPI success are identified and hypotheses related to these factors are formulated based on the case studies published in the literature. In the second phase of the study, hypotheses are revised based on the results of the qualitative research conducted in seven companies, six of which have obtained CMMI-Level 3 certification as a consequence of their SPI effort. The study has shown that management commitment and involvement as well as process documentation have had a significant shortening effect on CMMI-based SPI duration, within the context of the studied cases.
Collections