Development of a multi-dimensional model to evaluate higher education instructors` adoption towards learning management system
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretim Yönetim Sistemleri bilgi teknolojilerindeki hızlı gelişmeyle birlikte eğitimin dağıtılmasında rol alan önemli buluşların arasında yerini almıştır. Bu sistemlerin başarılı bir şekilde yürütülmesi ve yönetilmesi öncelikli olarak eğitmenlerin bu sistemleri benimsemelerine bağlıdır. Fakat çok az çalışma yüksek öğretimde görev yapan eğitmenlerin e-öğrenme uygulamalarına karşı olan tutumlarını incelemiştir. Bu bağlamda, bu çalışma yüksek öğretim eğitmenlerinin öğretim yönetim sistemlerine karşı olan tutmalarını ve tutumlarını etkileyen faktörleri belirlemeyi amaçlamaktadır. Bu sebeple, etkileyici faktörler ve aralarındaki ilişkileri belirlemek amacıyla çok yönlü bir model bu çalışma kapsamında geliştirilmiştir. Sunulan araştırma modeli Teknoloji Kabul Modeline ait olan İnanış değişkenlerini temel almaktadır. Bunlara ek olarak Uygulama Karakteri, Bireysel, Sosyal ve Teknolojik boyutlarda kullanıcıların davranışsal niyetlerine etki eden anahtar değişkenlerin belirlenmesinde göz önünde bulundurulmuştur. Bu amaçla, pilot çalışma ile geçerliği ve güvenirliği kanıtlanmış olan bir araştırma anketi 224 akademik personele uygulanmıştır. Araştırma anketinde kullanılan tüm maddeler literatüre dayanmasına rağmen, hangi maddenin hangi faktöre ait olduğunu kesin olarak belirleyebilmek için açımlayıcı faktör analizi uygulanmıştır. Daha sonra, ölçme modelini doğrulamak amacıyla doğrulayıcı faktör analizi kullanılarak yakınsak ve ayrıt edici geçerlilikler ispatlanmıştır. Gerekli olan öncelikli analizler tamamlandıktan sonra, Bileşen temelli Yapısal Eşitlik Modeli (Parsiyel En Küçük Kare) kullanılarak sunulan araştırma modelinin tahmin gücü doğrulanmıştır. Sonuç olarak, faktörler arasındaki ilişkiler göstermektedir ki, İnanış boyutuna ait olan faktörler eğitmenlerin öğretim yönetim sistemine karşı olan davranışsal niyetlerini doğrudan etkilemiştir. Ayrıca, Bireysel, Sosyal ve Teknolojik boyutlar altında bulunan faktörler kullanıcıların davranışsal niyetlerini dolaylı olarak etkilemişlerdir. Bunlara ek olarak 10 eğitmenle yapılı ve resmi olmayan görüşmeler gerçekleştirilmiş ve araştırma modeline ait bulgular kullanıcıların görüşleriyle desteklenerek tartışılmıştır. Sonuç olarak bu çalışmaya ait bulgular, sistemlerin yürütülmesi, yönetilmesi ve gelişimlerinin devam ettirilmesi için değerlidir. Through the rapid expansion of information technologies, Learning Management Systems have become one of the most important innovations for delivery of education. Successful implementation and management of these systems are primarily based on the instructors' adoption. However, too few researches have been conducted to evaluate instructors? adoption towards e-learning system as takinghigher education as base. This study aims to understand behavioral intentions of higher education instructors towards Learning Management Systems and further to identify the influencing factors. A research model has been proposed based on the belief variables of the Technology Acceptance Model. Additionally, Application Characteristics, Individual, Social and Technological dimensions were considered to identify the effects of key variables on behavioral intention of users. A survey instrument has been developed and conducted with 224 academicians after a pilot study through its reliability and validity has been assured. Although the items of the survey instrument were based on the literature, an explanatory factor analysis was performed to strictly determine which items belong to which factors. Then, in order to assess the measurement model Convergent validity and Discriminant validity were conducted via confirmatory factor analyses. After the required prior analyses, Component based Structural Equation Modeling (Partial Least Square - PLS) was used to validate the predictive power of the proposed research model. Consequently, relationships between the influencing factors were detected and the results showed that the factors related with Belief dimension directly influenced behavioral intention of instructors. Also, the factors under the Individual, Social and Technological dimensions indirectly affected behavioral intention of users towards learning management system use. Additionally, structured and informal interviews were performed with ten instructors and the findings of the research model were explained with the opinions of system users. The indications of this research will be valuable for implementation, management and continuous improvement of learning management systems.
Collections