Identifying factors that affect students` acceptance of web-based assessment tools within the context of higher education
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının temel amacı, yüksek öğrenimdeki öğrencilerin bilgisayar tabanlı değerlendirmeye karşı algılarını etkileyen faktörleri belirlemektir. Ayrıca bu çalışmamacı öğrencilerin sınavlarda bilgisayar kullanımına karşı tutumlarını etkileyen faktörleri belirleyerek eğitim kurumlarını yönlendirmek ve bilgisayarların değerlendirme aktivitelerinde etkili kullanımına yardımcı olmaktır.The main aim of this thesis study is to identify the factors that affect higher education students' perceptions of computerized assessment for learning. This study additionally aims to help effective use of computers in assessment activities by guiding the teachers or educational organization by interpreting the factors that affect students' attitudes toward computer use in examinations.Bu çalışmadan nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Örneklem grubu uygunluğu dolayısıyla tesadüfü olmayan örnekleme stratejisi ile seçilmiştir. Çalışmada, Orta Doğu Teknik Üniversitesi'nden toplam 332 öğrenci yer almıştır.Toplanan veriler Doğrulayıcı Faktör Analizi ile analiz edilip, Yapısal Eşitlik Modeli temel alınarak yorumlanmıştır. Veriler 5 faktör altında toplanmıştır: Algılanan Kullanım Kolaylığı, Algılanan Fayda, Niyet, Bilgisayar Tutumu ve Kaygı. Bu faktörler arasındaki ilişkiler incelenerek, yüksek öğrenimdeki öğrencilerin bilgisayar tabanlı değerlendirmelere karşı niyetlerini belirleyen bir yapısal model oluşturulmuştur.Bu çalışmanın sonuçlarına göre; ?algılanan fayda? öğrencilerin bilgisayar tabanlı sınavlarını kullanmaya karşı isteklerini belirlemede en önemli faktördür. Ayrıca, öğrenciler bilgisayar kullanırken kaygı duyarlarsa, sınav araçlarına karşı kolaylık algıları negatif olarak etkilenmektedir. Diğer bir faktör olan bilgisayar tutumu öğrencilerin kolaylık algıları ile kaygılarını etkilemektedir. Sonuç olarak, öğrencilerin bilgisayar tutumları ve bilgilasayar kullanımından kaynaklanan kaygıları, bilgisayar tabanlı sınavlara karşı davranışsal niyetlerini etkilemektedir. The main aim of this thesis study is to identify the factors that affect higher education students? perceptions of computerized assessment for learning. This study additionally aims to help effective use of computers in assessment activities by guiding the teachers or educational organization by interpreting the factors that affect students? attitudes toward computer use in examinations.Quantitative research design has been used in this study. When choosing the participants, nonprobability sampling strategy was used due to its convenience. A total number 332 student of Middle East Technical University participated in the study.The data has been analyzed via Confirmatory Factor Analysis and interpreted by Structural Equation Modeling. The data loaded under 5 constructs: Perceived Ease of Use, Perceived Usefulness, Intention, Computer Attitude and Anxiety. By identifyingthe relations between these constructs, a structural model was created to determine the intention of students? towards computerized assessment.The findings of this study have revealed that ?perceived usefulness? is the most important determinant in students? willingness to use computerized assessment. Additionally, if students have anxiety resulted from computer use, this affect their easiness perceptions negatively. Computer attitude is another factor that affects students? perceptions of easiness and their anxiety. Finally it is concluded that students? computer attitudes and anxiety affect their behaviors toward computerized assessment.
Collections