Mental content and mentalistic causal explanation: a case against externalism
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez zihin felsefesinde ?dışsalcılık? adıyla bilinen kuramın, her ne kadar birçok bilişsel bilimci tarafından açık ya da örtük biçimde doğruluğu kabul edilse de, davranışı zihinselci bir biçimde açıklamaya çalışan bir bilim dalının kuramsal temeli olamayacağını savunmaktadır. Dışsalcılık, zihinsel niteliklerin bireyin zihinsel durumlarının temel gerçekleştiricileri (örneğin, beyin durumları) ve o gerçekleştiricilerin dışındaki bazı varlıklar (örneğin, zihin-dışı dünyada var olan ya da var olmuş, bir düşüncenin içeriğine karşılık gelen nesneler) arasındaki ilişkiler olduğunu iddia eder. ?Dışsalcılık? terimiyle ilgili netleştirmelerden ve dışsalcı kuramın tarihi ve çeşitleri üzerinde durduktan sonra, dışsalcı kuramların zihinsel nitelikler olarak önerdiği niteliklerin davranışa her hangi bir etkisi olmadığı ve bu nedenle davranışı açıklayamayacağı savunulacaktır. Tezde sunulan argümanın temelini, bütün nitelikleri aynı ama (dışsalcılığın önerdiği şekliyle) zihinsel nitelikleri farklı olan varlıkların nedensel güçlerinin karşılaştırılmasını içeren bir yöntem oluşturmaktadır, ve varılan yargılar nedensellik, eğilimler, ilişkisel nitelikler ve tarihsel nitelikler gibi varlıksal kategorilerle ilgili kavramsal çözümlemelerle de desteklenmiştir. Savunulan görüşe karşı ortaya koyulmuş argümanlar değerlendirilmiş ve çürütülmüştür. Tez, çağdaş analitik felsefe tarzında yazılmıştır. This thesis presents a defense of the view that externalism cannot be a theoretical basis of a mentalistic causal-explanatory science, even though such a theoretical basis is implicitly or explicitly adopted by many cognitive scientists. Externalism is a theory in philosophy of mind which states that mental properties are relations between the core realizers of an individual?s mental states (such as brain states) and certain things that exist outside those realizers (such as what the content of a mental state corresponds to in the actual world.) After clarifications regarding the term ?externalism? and reviewing the history and the various forms of the externalist theory, it is argued that the properties offered by externalist theories as mental properties have no causal influence on behavior, and therefore cannot causally explain it. The argument is largely based on a method of comparing the causal powers of entities which are identical in all respects except their mental properties (as construed by externalism), and the conclusions are supported by metaphysical reflections on causation, dispositions, relational properties and historical properties. Objections to the defended view are considered and refuted. The thesis is written in the style of modern analytic philosophy.
Collections