User-centered design approach in e-government applications
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kamu hizmetlerinin elektronik formatta sunulmasıyla, zaman ve maliyetin azalması, hizmet kalitesinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda Türkiye'de 2003 yılından itibaren önemli yatırımlar yapılmış ve bir çok devlet kurumu hizmetlerini Internet üzerinden sunmaya başlamıştır. Devlet kurumları, sundukları hizmetin etkinliğini ve vatandaşa sağladığı faydayı öğrenmeye ihtiyaç duymaktadır. Bu tezin amacı e-devlet web sitelerini geniş bir kapsamda değerlendirmek ve web siteleri tasarımı ile ilgili problemleri belirlemektir. Çalışma özellikle e-devlet web sitelerinin kullanıcı odaklı tasarlanması üzerine yoğunlaşmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye'deki 33 e-devlet web sitesi değerlendirilmiş, 8 devlet kurumunun web sitesi tasarımından sorumlu kişilerle bir görüşme gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmaların sonucunda, değerlendirilen devlet kurumlarının elektronik hizmetleri kullanılırken karşılaşılan problemler ve bu problemlerin sebepleri belirlenmiştir. Çalışma, e-devlet uygulamalarının kullanıcı odaklı tasarlanabilmesi için bir metodoloji ve bir rehber sunmayı hedeflemektedir. Public services have been provided in an electronic format to reduce time and cost and to improve service quality. In this context, significant investments have been made since 2003 in Turkey, and many Government Agencies started to provide services via the Internet. Government Agencies need to learn the effectiveness of the offered services and the benefits of these services to citizens. The purposes of this thesis are to evaluate e-government websites in a comprehensive manner and to identify website design related problems. Especially, the study focuses on user-centered design of the e-government application. For this purpose, 33 e-government websites are evaluated, and an interview was conducted with 8 Government Agencies websites? designers. As a result of these studies, the problems encountered while using government electronic services are identified. Also, causes of these problems are found out. The study aims to provide a methodology and guideline in order to design user-centered e-government applications.
Collections