A comprehensive model for measuring health care process quality: Health care process quality measurement model (HPQMM)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Süreç iyileştirme, üretim sektöründe olduğu gibi sağlık sektöründe de büyük önem kazanmaktadır. Süreç kalitesinin ölçülmesi, süreç iyileştirmenin en önemli bileşenlerinden biridir ve bu amaçla birçok sağlık kalite gösterge modelleri geliştirilmiştir. Mevcut kalite modelleri, yapısal, süreç ve çıktı türü metrikler içermesine rağmen, sadece bazı spesifik hastalıklar, klinik veya kliniksel alanlara odaklanmakta olup, sağlık süreçlerini tümüyle ölçen bir model bulunmamaktadır. Ayrıca, süreçlerin tüm yönleriyle ölçülememesi nedeniyle hastaneler hastane içi ve hastane dışı süreç kalitesi karşılaştırması yapamamaktadırlar. Bu sorunlara çözüm bulmak amacıyla Sağlık Bakım Süreç Kalitesi Ölçüm Modeli (HPQMM) geliştirilmiş ve 3 kamu hastanesinin laboratuvar ve muayene süreçlerine uygulanmıştır. Ölçümler sonucunda, yeni geliştirilen modelin süreçlerin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyen, süreç kalitesi için daha detaylı bilgi veren, mevcut modellerden daha geniş kalite değerlendirme perspektifi sağlayan ve süreç karşılaştırma için hastanelere ölçülebilir bilgi sağlayan bir model olduğu tespit edilmiştir. Similar to the manufacturing sector, process improvement gains much attention in health care sector. Measuring process quality is one of the most important components of process improvement and numerous healthcare quality indicator models are developed to achieve this aim. Existing quality models focus on some specific diseases, clinics or clinical areas. Although they contain structure, process, or output type measures, there is no model which measures the quality of health care processes comprehensively. As a result, hospitals cannot compare quality of processes internally and externally. To bring a solution to the above problems, we developed Health Care Process Quality Measurement Model (HPQMM), and it is applied in three public hospital?s laboratory and assessment processes. We observed that, the developed model determines weak and strong aspects of the processes, gives a detailed picture for the process quality, extends the quality aspects of existing models, and provides quantifiable information to hospitals to compare their processes with multiple organizations.
Collections